شناسهٔ خبر: 46803 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

جهانگیری در جلسه بررسی نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور مطرح کرد؛

عملکرد مثبت در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای با وجود افزایش تعداد خودرو و سفرها/ تشریح جزئیات نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور

جلسه معاون اول رئیس جمهوری بر لزوم تدوین یک نقشه راه با برنامه زمانبندی مشخص برای کاهش تلفات جاده ای تاکید کرد و گفت: با وجود افزایش تولید خودرو و افزایش تعداد سفرها، خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد کاهش چشمگیر تلفات جاده ای بوده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر دیروز شنبه، در جلسه بررسی نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور که به ریاست وی برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: کاهش تلفات جاده‌ای نشان می‌دهد دست اندرکاران این بخش، موضوع ایمنی جاده‌ها را وجهه همت خود ساخته اند.

معاون اول رئیس جمهوری در این جلسه میزان تلفات جاده‌ای در کشور را قابل قبول ندانست و با بیان این که باید برای کاهش تلفات چاره‌ای اندیشیده شود، بر لزوم تدوین یک نقشه راه با برنامه زمانبندی مشخص با اهداف کمی تاکید کرد و افزود: این نقشه راه باید گونه‌ای باشد که وظایف و تکالیف هر دستگاه و منابع مالی مورد نیاز نیز مشخص باشد.

جهانگیری با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی در خصوص جلسات کمیسیون بهبود ایمنی راه‌های کشور و تدوین نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور، از دستگاه‌های مرتبط به خاطر مشارکت در تدوین این برنامه قدردانی کرد و از وزیر راه و شهرسازی خواست، این نقشه راه و راهکار‌های عملی آن را در قالب یک سند ملی برای تصویب در جلسه هیات وزیران مطرح کند.

وی افزود: خوشبختانه موضوع ایمنی جاده‌ها و کاهش تلفات موضوعی است که مورد اتفاق همه جریانات سیاسی، شخصیت‌ها و مسئولین کشور است بنابراین اگر راهکار‌های اطمینان بخشی برای کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن‌سازی جاده‌های کشور تدوین شود، بی تردید از حمایت ملی در کشور برخوردار خواهد بود.

توسعه حمل و نقل ریلی از سیاست‌های قطعی در کشور است

معاون اول رییس جمهوری همچنین بر اهمیت توسعه حمل و نقل ریلی و کاهش حمل و نقل جاده‌ای در کشور تاکید و اظهار کرد: توسعه حمل و نقل ریلی از سیاست‌های قطعی در کشور است که یکی از آثار آن کاهش تلفات جاده‌ای است و این موضوع در برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری می‌شود و در بودجه سال ۹۷ کل کشور نیز به عنوان یک جهت گیری دنبال خواهد شد.

در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و رییس اورژانس کشور نیز حضور داشتند، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی در خصوص اهمیت موضوع ایمنی راه‌های کشور و اینکه این موضوع در سازمان ملل یک دهه را به خود اختصاص داده است بیان کرد و افزود: موضوع تلفات جاده‌ای و ایمنی راهها، یک موضوع جهانی پراهمیت است که همه کشور‌ها سرمایه گذاری‌های وسیعی در این زمینه انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: مدیریت ایمنی راه، زیرساختها، خودرو‌های ایمن، رفتار ایمن رانندگان و امداد و نجات پس از حوادث، پنج محور اصلی در موضوع ایمنی جاده‌ها محسوب می‌شوند که کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز با تمرکز بر این پنج محور، پس از برگزاری جلسات متعدد، نقشه راهی برای بهبود ایمنی راه‌های کشور تدوین کرده است.

وی سپس گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن‌سازی راه‌های کشور و برنامه‌های در دست اقدام ارائه کرد و به تشریح جزئیات نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور و ملزومات اجرای این برنامه پرداخت.

در این نشست پس از بحث و تبادل نظر پیرامون نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور، مقرر شد این نقشه راه و راهکار‌های عملی آن مجددا در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور مورد بازبینی قرار گیرد و در قالب سند ملی، در جلسه هیات دولت برای تصویب مطرح شود.

نظر شما