شناسهٔ خبر: 4681 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی بنادر مسافری غرب هرمزگان برای استقبال از مسافران دريايی نوروز ۹۴

دریا بنادر مسافری لنگه، چارك و آفتاب برای خدمات دهی مناسب به مسافران نوروزی در سال ۹۴ آماده می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان، اسماعيل مكي زاده گفت: امسال يك شناور رو - رو با ظرفيت حمل ۶۰۰ نفر و ۱۲۰ دستگاه خودرو، در مسير بندرلنگه مسافران را به جزيره كيش جابجا مي‌كند و قرار است يك شناور كاتامارن هم به اين مسير افزوده شود.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه با بيان اينكه ۱۳ فروند لندينگ كرافت و هشت فروند شناور مسافري نيز از بندر چارك و آفتاب مسافران را به كيش جابجا مي‌كنند، افزود: در صورت انجام سفر از مسير كيش به هندورابي از سوی سازمان منطقه آزاد آماده كنترل موضوعات دريايي هستيم.

مكي زاده با اشاره به لايروبي حوضچه اين بندر با آبخور ۵.۵ متر براي پهلوگيري شناورهاي مسافري تا پايان اسفند امسال، گفت: در صورت تمايل شركت‌هاي كشتيراني، اداره بنادر و دريانوردي لنگه آماده است تا براي مسافران لنگه به ابوموسي هم خدمات‌دهي كند.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه از شناسايي مسيرهاي غير مجاز دريايي در غرب استان شامل سواحل روستاهاي بركه سفلين، طاهونه، گرزه و كلات خبر داد و از مسافران خواست تا از بنادر و مسيرهاي مجاز تردد كنند.

وي اضافه كرد: شماره تماس اضطراري ۱۵۵۰ طي ۲۴ ساعت شبانه روز آماده ارسال و دريافت اطلاعات براي تجسس، نجات و اطفاء حريق شناورها هستند.

به گفته مكي زاده، اداره بنادر و دريانوردي لنگه امسال آمادگي دارد تا با امضاي تفاهم نامه، آموزش‌هاي دريانوردي را در اختيار كلوپ‌هاي دريايي داراي جت اسكي و قايق‌هاي تفريحي قرار دهد.

مدير اداره بنادر و دريانوردي لنگه ضمن بيان اين مطلب كه از تردد شناورهايي كه موارد ايمني را رعايت نكنند جلوگيري مي‌شود، افزود: داشتن جليقه نجات، توجه به هشدار‌هاي هواشناسي، سوار كردن مسافر به اندازه ظرفيت، ارائه گواهينامه ايمني شناور و شايستگي خدمه و نصب پلاك ثبتي از جمله مواردي است كه شناورها بايد رعايت كنند./

نظر شما