به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: طرح دو بانده شدن محور قم - جعفریه به طول ۳۱ کیلومتر در چهار قطعه تعریف شده و تاکنون ۲۴۵ میلیارد ریال برای سه قطعه آن به طول ۲۵.۵ کیلومتر هزینه شده است.
وی اضافه کرد: قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حدفاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم است که ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: قطعه نخست این طرح از پل راهآهن تا سهراهی قلعه سنگی به طول ۱۰.۵ کیلومتر با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال در فروردین سال گذشته راهاندازی شد.
صبوری افزود: قطعه دوم این محور از سهراهی قلعه سنگی تا ایستگاه فشارشکن شهید مهدوی به طول هشت کیلومتر با هزینهای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، در مهرماه امسال به بهرهبرداری رسید.
وی ادامه داد: قطعه سوم نیز از ایستگاه فشارشکن شهید مهدوی تا پل طغرود به طول هفت کیلومتر تعریف شده است که با هزینه ۶۵ میلیارد ریال در مهرماه امسال تکمیل شد.
وی، ورودی به شهر قم از استانهای غربی و شمال غربی کشور و کریدور ارتباطی ورودی آزادراه قزوین - زنجان و گرمسار و بهرهمندی دامداران بزرگ منطقه با توجه به قرار گرفتن ۲ مجتمع بزرگ دام در محور قم - جعفریه را از مزایای اجرای طرح دو بانده کردن محور قم - جعفریه عنوان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی قم، بهرهمندی کشاورزان بیش از ۱۵ روستا در این منطقه برای آمد و شد امنتر به شهر قم را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.
قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است؛ در این استان ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راههای شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر میباشد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که از جمله آنها میتوان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.
نظر شما