شناسهٔ خبر: 46892 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آغاز طرح زمستانه پلیس در جاده‌های کشور/ استقرار پلیس راهنمایی و رانندگی تا ۲۰ اسفند در جاده‌های کشور

نوروز- پلیس راه طرح زمستانه پلیس در سراسر جاده‌های کشور از امروز ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از امروز طرح زمستانه پلیس، دستگاه‌های امدادی، خدماتی و... در جاده‌های سراسر کشور آغاز می‌شود و تا ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

در این طرح هزاران اکیپ پلیس به همراه اورژانس کشور، سازمان راهداری، سازمان امداد و نجات، امدادخودروها و... فعالیت می‌کنند.

مأموران با استقرار در گردنه‌های برف‌گیر و دیگر جاده‌های پرتردد نسبت به روان سازی ترافیک و امدادرسانی به حوادث احتمالی اقدام خواهند کرد.

سردار مهری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیش از این با بیان اینکه پلیس در اجرای این طرح از تمامی توان و تجهیزات خود استفاده خواهد کرد، به همشهری آنلاین گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز و انجام تخلفات پرخطر رانندگی از جمله خط قرمزهای پلیس در اجرای این طرح است که ارتکاب آن از سوی رانندگان منجر به توقیف خودرو و جریمه خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت استفاده از تجهیزات زمستانی برای خودروها تاکید کرده بود و گفته بود علاوه بر اینکه تمامی خودروها باید سیستم گرمایشی مناسب داشته باشند، باید در مسیرهای برف‌گیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کرده و در غیراینصورت از ادامه سفرشان توسط پلیس جلوگیری خواهد شد.

مرکز اطلاع‌رسانی راه‌های کشور در ایام برگزاری طرح زمستانه همچون دیگر ایام سال با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ وضعیت راه‌ها را به رانندگان اعلام کرده و نسبت به امدادرسانی به حوادث احتمالی نیز اقدام خواهد کرد.

همزمان با آغاز طرح زمستانه رزمایش پلیس، دیگر دستگاه‌های حاضر در طرح زمستانه نیز در محل پیست اسکی آبعلی برگزار خواهد شد.

نظر شما