شناسهٔ خبر: 46921 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد:

استقرار ۵۳۸ راهدار در ۳۴ راهدارخانه‌ استان همدان برای عملیات راهداری زمستانی

نشست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تمامی گشت‌های راهدارخانه‌های استان همدان به شکل مستمر در فصل زمستان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در نشست ستاد راهداری زمستانی و هم‌اندیشی به منظور رفع موانع و مشکلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: طرح زمستانی راهداری در محورهای مواصلاتی استان از ۱۵ آذرماه کلید خورده و تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این ایام، راهداران با استقرار ۲۴ ساعته در راهدارخانه‌ها در صورت نیاز، عملیات برف‌روبی، شن و نمک‌پاشی را انجام می‌دهند تا مردم مشکلی در راه‌های مواصلاتی نداشته باشند و اکیپ‌های راهداری به شکل مستمر در جاده‌ها حضور دارند.

پرورشی خرم ادامه داد: تاکنون خرید ۶۰ هزار تن شن و ۱۵ هزار تن نمک و نیز تجهیز ۳۴ راهدارخانه استان با پشتیبانی افزون بر ۲۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری سنگین، نیمه سنگین و سبک و حضور بیش از ۵۳۸ نفر از نیروهای راهدار عملیات زمستانی استان به شکل آماده‌باش کامل است.

معاون راهداری استان اضافه کرد: با اذعان به فعالیت اکیپ‌های راهداری در تمامی شهرستان‌ها و محورهای مواصلاتی استان، راهدارخانه‌های استان در طول طرح زمستانی راهداری فعال هستند که در صورت نیاز به کاربران جاده‌ای خدمات‌رسانی امدادی و در صورت نیاز اسکان موقت انجام خواهد پذیرفت.

وی، انجام عملیات راهداری شامل روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری آسفالت سرد، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها، تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، آشکارسازی نقاط پرتصادف، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و مواردی از این قبیل را از جمله اقدامات راهداری استان پیش از فرا رسیدن فصل زمستان عنوان کرد و گفت: آماده عملیات راهداری زمستانی شده‌ایم و تا قبل از شروع طرح نسبت به رفع کمبودهای احتمالی راهدارخانه‌ها و همچنین تجهیزات راهداری زمستانی در حوزه استحفاظی استان اقدام شده است.

حمید پرورشی خرم بیان کرد: به همین منظور شماره تلفن گویای ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم برای اطلاع‌رسانی از وضعیت جاده‌های استان است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افزود: هر چه ما راهداران در طول سال انجام می‌دهیم، شامل لکه‌گیری راه‌ها، اصلاح روکش آسفالت، تابلوگذاری، نصب علائم راهنمایی و تجهیز راهدارخانه‌ها و ماشین‌آلات، همگی به این منظور است که سطح سرویس قابل قبولی را به کاربران جاده‌ها ارائه داده و بتوانیم زمستان را با سلامت و موفقیت پشت سر بگذاریم و ایمنی رانندگان و ترددکنندگان از جاده‌های کشور را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: روسای ادارات شهرستان‌های همجوار در مواقع لزوم و در هنگام وقوع بحران‌ها با به اشتراک گذاشتن امکانات، تجهیزات و تجربیات خود خدمات بهتری را به مردم ارائه می‌دهند.

نظر شما