شناسهٔ خبر: 46954 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد:

کاهش اعتبارات وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی عملکرد ۸ ماهه بودجه وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون متبوعش با حضور مسئولان مربوطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، گفت: بررسی عملکرد ۸ ماهه بودجه وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۶ و همچنین لایحه بودجه سال ۹۷ با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی در این کمیسیون صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در سال ۹۶ سرجمع اعتباراتی که به وزارت راه و شهرسازی در مورد پروژه های پیوست یک و همچنین پروژه های از ردیف های متفرقه ابلاغ شده حدود ۱۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: از این میزان اعتبار حدود ۳۷ درصد تا کنون تخصیص داده شده که رقم بیشتر آن مربوط به اسناد خزانه اسلامی بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از اعتبار مذکور در حوزه راه، حمل و نقل و بنیاد مسکن حدود ۷ هزار و ۱۰۰میلیارد تومان مربوط به پروژه های پیوست یک  بوده و الباقی مربوط به ردیف های متفرقه و حوزه بنیاد مسکن است.

بدری با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طبق مصوبه مجلس حدود ۶۰ درصد از بودجه قیر رایگان سال ۹۶ را ابلاغ کرده است، تصریح کرد: سهم وزارت راه و شهرسازی از مصوبه بودجه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که از این میزان، ۹۲۰ میلیون تن ابلاغ شده و به مصرف رسیده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بحث اعتبارات سال ۹۷ متاسفانه میانگین کاهش اعتبارات وزارت راه و شهرسازی به نسبت وزارتخانه های دیگر بیشتر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم از کاهش سهم وزارت راه و شهرسازی از بودجه سال ۹۷ خبر داد و گفت: در پروژه های پیوست یک حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تعریف شده که به نسبت سال گذشته حدود ۳۹ درصد کاهش داشته، البته وزارت راه و شهرسازی از ردیف های متفرقه هم سهمی از بودجه دارد که پس از تصویب نهایی ارایه می شود.

بدری با تاکید بر اینکه میانگین کاهش اعتبارات عمرانی به نسبت سال ۹۶ از محل درآمدهای عمومی و فروش اسناد خزانه ۱۵ درصد کاهش داشته است، افزود: اعتبارات عمرانی برای سال جاری ۶۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که همراه با آن برای بخش خصوصی از منابع تسهیلات صندوق توسعه و بانک ها نیز منابعی مدنظر است اما قطعیت ندارد.

وی ادامه داد: امروز در کمیسیون عمران مجلس به صورت دقیق منابع و اعتبارات پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آتی در وزارت راه و شهرسازی بررسی شد که طبق آن مشخص شد ۲۵ درصد کاهش بودجه به نسبت سال ۹۶ پیش بینی شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ کل کشور، گفت: در این لایحه به مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه های دارای توجیه اقتصادی اشاره شده که برای تحقق این مهم باید بسترهای لازم آن فراهم شود./

نظر شما