شناسهٔ خبر: 46962 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری راه و شهرسازی استان همدان:

همدان اولین استان در شناسایی محدوده‌های بازآفرینی است

محمدرضا قرایی رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: ما محدوده‌های بازآفرینی استان را شناسایی و مصوب کردیم و همدان اولین استان در کشور است که این اقدام را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدرضا قرایی با بیان اینکه توانمندسازی برای اولین بار در سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ به همدان مطرح شده گفت: در این سفر رهبری دستور تهیه طرح سکونتگاه‌های غیررسمی شهر همدان را دادند.

وی در ادامه  افزود: تا سال ۹۳ طرح‌ها در قالب ستاد توانمندسازی اجرا می‌شد که به ستاد بازآفرینی تبدیل شده است و بازآفرینی فرآیندی همه‌جانبه و نیازهای تمام جامعه است که دربرگیرنده تمام جوانب به جز سیاست است که به منظور ارتقای زندگی در محدوده‌های هدف انجام می‌شود.

بازآفرینی بر اساس رویکرد جدید دولت در توسعه شهری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهری موضع نسبتاً جدیدی است از سال ۹۳ این ستاد به صورت ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شده است و در ملایر نیز دو سال از شروع فعالیت این ستاد می‌گذرد و تاکنون تعدادی پروژه تعریف در ستاد بازآفرینی ملایر تعریف و اجرایی شده‌اند.

شهردار ملایر در جلسه ستاد بازآفرینی این شهر با بیان اینکه تعدادی محلات، عناوین و طرح‌ها در سنوات گذشته تحت عنوان محدوده‌های بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی، بافت‌های تاریخی و دیگر طرح وجود داشتند که به صورت مجزا پیگیری می‌شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی محلات، عناوین و طرح‌ها در سنوات گذشته تحت عنوان محدوده‌های بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی، بافت‌های تاریخی و دیگر طرح وجود داشته که به صورت مجزا پیگیری شد، افزود: اخیراً این موارد تحت عنوان ستاد بازآفرینی مربوط به محلات هدف پوشش داده می‌شوند و طرح‌هایی به صورت موضوعی و موضعی برای آن‌ها تهیه شده است.

در پایان بابایی اظهارداشت : در حوزه کاربری شهر ملایر در محله سرجوب که محله اولویت اول بود با مشارکت چند دستگاه برای طرح مرکز درمانی زمین تهیه شد و با اعتبارات حوزه بازآفرینی پروژه آغاز شده است در محله شمس‌آباد نیز کانال روبازی وجود داشت که زیر نظر راه و شهرسازی ساخته شد علاوه بر آن پارک شمس‌آباد و طرح آرک چندمنظوره امام‌زاده عبدالله نیز در دست اقدام است.

نظر شما