شناسهٔ خبر: 46970 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اله‌یاردر نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان خبر داد؛

تصویب طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی

محمدرضا الهیار اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با همکاری ۱۸ دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اله‌یار  در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با بیان اینکه کشور ما از نعمت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است، اظهار داشت : استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور نیازمند شناسایی دقیق ظرفیت‌های دریایی کشور است.

وی افزود: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور  از سوی سازمان بنادر و دریانوردی انجام  و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی با همکاری ۱۸ دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور در ادامه گفت : پس از این سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند که با توجه به اینکه استان هرمزگان دارای بیشترین خط ساحلی در کشور است و اطلاعات پایه دریایی این استان موجود بود، این استان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد.

براساس گزارش تسنیم، اله‌یار تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.

وی همچنین گفت: در این طرح مطالعات یکپارچه‌ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده تا از ظرفیت‌های دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

نظر شما