شناسهٔ خبر: 46980 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در مازندران انجام شد:

بازدید استاندار مازندران از پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی غرب استان

بازدید استاندار مازندران به منظور بررسی از وضعیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در غرب استان، از فعالیت‌های راهسازی و پروژه‌های در دست انجام با هدف بررسی از وضعیت موجود آن‌ها به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی استان بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، از آنجایی که حمل‌ونقل یکی از پایه‌های اصلی توسعه پایدار و متوازن محسوب شده و تمامی جنبه‌های توسعه ملی به نحوی با گسترش و توسعه ارتباطات از جمله صنعت حمل‌ونقل در ارتباط است و همچنین با توجه به شرایط خاص حمل‌ونقل در استان مازندران و قرار گرفتن در مسیر راه‌های اصلی کشور و ارتباط آن با قطب‌های اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. در این راستا استاندار مازندران در بازدید خود از محورهای ارتباطی غرب استان ضمن تأکید بر نقش و جایگاه خاص حمل‌ونقل و ضرورت توسعه و ارتقای ایمنی در راه‌های غرب استان، از نزدیک از فعالیت‌ها و پروژه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در بخش‌های مختلف راهسازی، ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها بازدید و در جریان پیشرفت پروژه‌ها قرار گرفت.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کندی برخی پروژه‌های عمرانی در استان ناشی از ناتوانی دست‌اندرکاران است، تصریح کرد: تلاش داریم با سفرهای شهرستان‌های استان، مشکلات را احصا تا پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره استان در اسرع وقت رفع شود.

اسلامی با بیان اینکه راه‌حل‌های خروج از توقف پروژه‌های عمرانی استان احصا می‌شود، افزود: با ارتباطات بیشتر بین مسئولان ارشد کشوری و محلی، مسائل را تجزیه کرده و برای آن ردیف اعتباری ویژه‌ای در نظر می‌گیریم.

بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران نیز در این بازدید گفت: محورهای ارتباطی این استان جزو شاهرگ‌های حیاتی برای رشد و توسعه استان بوده و باید همه با نگاه ملی و ویژه به این مهم، در جهت ایجاد یک راه ایمن و استاندارد در این استان از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم بالای گردشگر و مسافر به استان در ایام تعطیلات و اقامت این افراد در شهرهای ساحلی غرب استان از جمله رامسر، نوشهر، چالوس و ... می‌طلبد تا راه‌های ارتباطی غرب استان همواره ایمن و مناسب باشد.

بهادری با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مازندران به‌منظور استفاده مطلوب از مواهب طبیعی و خدادادی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های این استان در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل به‌ویژه محورهای ارتباطی، در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درباره دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ساخت و توسعه راه‌ها در غرب استان اشاره و یادآور شد: پروژه‌های متعدد راهسازی، احداث ساختمان‌های دولتی و بیمارستان‌ها در غرب استان در دست اجرا بوده که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد بهره‌مندی مردم و روانی ترافیک و کاهش تصادفات در محورهای مواصلاتی غرب استان باشیم.  

گفتنی است: استاندار مازندران به اتفاق مدیرکل راه و شهرسازی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی از بیمارستان ۲۲۲ تختخوابی در حال ساخت تنکابن و بخشی از فعالیت‌های راهسازی در غرب استان بازدید به عمل آوردند.   

نظر شما