شناسهٔ خبر: 4701 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

طلا در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

افتتاح آزادراه قم- گرمسار گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی/ آزادراه حرم تا حرم به رفع مشکلات محیط زیست کمک می‌کند

حسین طلا نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۱۰ میلیارد تومانی هزینه‌های مصرف سوخت در سال با بهره‌برداری از آزادراه قم- گرمسار، این پروژه را یکی از شیوه‌های عمل به اقتصاد مقاومتی دانست.

حسین طلا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آثار بهره‌برداری از آزادراه قم- گرمسار در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اظهار کرد: راه از جمله زیرساخت‌های توسعه کشور است زیرا با احداث راه زمینه‌های عمران و آبادانی شکل می‌گیرد. آزادراه قم- گرمسار می‌تواند ۳۰ درصد از حجم بار ترافیکی که از این مسیر به سمت تهران منتقل می‌شود را از این شهر خارج کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به کاهش یک تا یک  و نیم ساعت زمان سفر در آزادراه قم- گرمسار می‌توان آن را در کاهش ترافیک و مصرف سوخت حائز اهمیت دانست و عملا می‌تواند در حکم کمربندی تهران مورد استفاده قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با توجه به آن‌چه از سوی مسئولین ارائه شد، آزادراه قم- گرمسار در طول سال هزینه‌های سوخت را به میزان ۱۰ میلیارد تومان کاهش می‌دهد. قطعا این مسئله یکی از شیوه‌های عمل به اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این‌که آزادراه قم- گرمسار به رفع مشکلات محیط زیست تهران کمک می‌کند، درباره نقش این محور بر کاهش تلفات جاده‌ای و افزایش ایمنی توضیح داد: تلفات جاده‌ای یکی از مشکلات کشور ماست. هر چند سعی شده در چند سال گذشته تلفات جاده‌ای را کاهش دهیم اما حتی یک حادثه نیز برای کشورمان زیاد است.

طلا با بیان این‌که هر حادثه رانندگی به سه مولفه خودرو، فرهنگ رانندگی و راه باز می‌گردد، گفت: طبیعی است که هر چه راه استانداردتر و ایمنی بالاتر باشد، حوادث رانندگی کاهش می‌یابد اما این‌که تاثیرگذاری تا چه میزان است به شرایط راه قبلی و حوادثی که در این محور رخ داده برمی‌گردد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر افزود: در بخش درآمدی بودجه ۹۴ سهم خوبی به راه در حوزه‌های روستایی و غیرشهری اختصاص داده شد. در هر صورت باید محدودیت‌های بودجه را در نظر گرفت.

طلا با بیان این‌که دولت باید تا حدودی به مشارکت با بخش خصوصی تکیه کند، اظهار کرد: شرایط باید به گونه‌ای باشد که بخش خصوصی یا فاینانس وارد شوند زیرا بودجه فعلی جوابگوی پروژه‌هایی که برای ما لازم است، نیست./

نظر شما