شناسهٔ خبر: 47016 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد :

طرح جامع شهر یاسوج بازنگری می‌شود/ بهره‌برداری از پل سوم بشار تا پایان سال

محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازنگری طرح جامع شهر یاسوج در دست مطالعه بوده و امیدوارم به‌زودی نهایی شود، این در حالیست که وی از بهره‌برداری پل سوم بشار تا پایان سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد علیمردانی اظهارداشت: طرح جامع شهر یاسوج پاسخگوی نیاز فعلی شهر یاسوج نبوده و به همین دلیل بعد از ۱۰ سال از عمر این طرح با نگاه ویژه مسئولان و متولیان امر بازنگری آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به طور حتم با حضور مسئولان شهرداری یاسوج در زمینه بازنگری طرح جامع این شهر نشست‌های برگزار می‌کنیم گفت: الحاق روستاهای اطراف به شهر یاسوج در دست مطالعه بوده و در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شده است.

علیمردانی با تأکید بر اینکه یاسوج با احداث ساختمان‌های دو طبقه با نما و معماری خاص می‌تواند شهر زیبا باشد، افزود: یاسوج با وجود زیبایی‌های خاصی که دارد ولی شاهد ایجاد نماهای عجیب و غریب و نامأنوس در این شهر هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نظارت بر ساخت و سازها در شهرهای این استان به‌ویژه یاسوج باید تشدید و در زمینه ایمنی، کنترل مصالح و کیفیت حساسیت داشته باشیم.

علیمردانی توسعه شهرنشینی در یاسوج و سایر شهرهای استان را مستلزم مشارکت و دغدغه‌مندی مردم دانست و افزود: برخی مواقع شب‌ها بعد از خواب رفتن موقع بلند شدن می‌بینی یک کمپرسی ضایعات ساختمانی در کنار پل بشار خالی کرده‌اند که اصلاح این روند همت جمعی می‌خواهد.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی در معیت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از پروژه پل سوم بشار یاسوج بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید محمدعلی علیمردانی ضمن بیان اینکه همه معارضات اجتماعی پروژه پل سوم بشار را برطرف کردیم نیز افزود: در این پروژه از سمت یاسوج تاکنون ۱۷ هزار مترمکعب خاک‌ریزی و عملیات بتن‌ریزی (زیرگذر سمت یاسوج و یک پل ۳ متری به طول ۸۰ متر) صورت پذیرفته است.

علیمردانی در ادامه  تصریح کرد: عملیات خاک‌برداری از سمت یاسوج در حال انجام است که بعد از اتمام عملیات خاک‌برداری و برداشتن قالب‌های زیرگذر قسمتی که آماده شده سریعاً آسفالت می‌شود و مسیر عبوری را تغییر می‌دهیم که در این صورت جبهه کاری ما بازتر می‌شود.

وی همچنین گفت: در صورتی که شرایط مساعد باشد ان شاء اله بتوانیم تا پایان سال ۹۶ باند اول پل سوم بشار را به نحو مطلوب به بهره‌برداری برسانیم، در واقع سعی می‌کنیم کیفیت فدای سرعت نشود.

همچنین نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حاشیه این بازدید گفت : پروژه پل سوم بشار یاسوج دغدغه نقدینگی ندارد و افتتاح این پروژه یک مطالبه اجتماعی است و باید هر چه زودتر یک باند آن که اولویت اول استان نیز می‌باشد با رعایت نکات ایمنی و فنی افتتاح شود.

در پایان نوروزی افزود: در سال ۹۶ به دلیل اهمیت این پروژه، ۱۹ میلیارد تومان به پروژه پل سوم بشار یاسوج اختصاص یافت.

نظر شما