شناسهٔ خبر: 4702 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در گفتگو با پایگاه خبری:

کلنگ‌زنی نخستین خط آهن قطار سریع السیر نشانه عزم دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی است/ گام بلندی برای خدمت رسانی برداشته شد

علی نعمت چهاردولی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس کلنگ‌زنی احداث نخستین پروژه قطار پرسرعت کشور را نشانه عزم دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: توسعه شبکه ریلی آثار مثبت و فواید اجتماعی و اقتصادی فراوانی را متوجه جامعه می‌کند.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تقدیر و تشکر از کنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر در کشور گفت: این اقدام با همت تلاشگران عرصه راه و شهرسازی اتفاق می‌افتد و گام بلندی در خدمات‌رسانی به مردم است.

وی از راهکارهای موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی به توسعه شبکه و ناوگان حمل‌ونقل ریلی اشاره کرد و افزود: کلنگ‌زنی خط‌ آهن قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از نشانه‌های حرکت دولت به سوی پیاده‌سازی مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است چراکه پروژه‌هایی از این دست آثار مثبت و فواید اجتماعی و اقتصادی فراوانی را متوجه جامعه می‌کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: شبکه ریلی در قیاس با سایر شقوق حمل و نقل ایمن‌تر٬ مقرون به صرفه‌تر و به لحاظ زیست محیطی از آلایندگی کمتری برخوردار است که اگر آن طور که باید مورد توجه قرار گیرد بسیاری از هزینه‌های حمل و نقلی در کشور به حداقل می‌رسد.

وی ادامه داد: ترافیک جاده‌ای٬ آمار سوانح رانندگی٬ میزان مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست با راه‌اندازی نخستین قطار پرسرعت در کشور کاهش می‌یابد ضمن آنکه بهره‌وری در حوزه حمل و نقل٬ ایمنی سفر مردم و سرعت پیمایش مسیر افزایش خواهد یافت.

چهاردولی اظهار کرد: کلنگ‌زنی نخستین خط آهن قطار پرسرعت در کشور را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این فرایند ادامه پیدا کند. ضمن آنکه انتظار داریم راه‌آهن غرب کشور که پیشرفت فیزیکی خوبی هم دارد به طور جدی‌تر پروسه تکمیل و راه‌اندازی آن در دولت پیگیری شود تا مردم استان‌های غربی کشور نیز از نعمت استفاده از حمل‌ونقل ریلی بهره‌مند شوند.

آغاز عملیات اجرایی خط آهن نخستین قطار سریع‌السیر ایران امروز ۶ اسفندماه با فرمان رییس جمهور آغاز شد./

نظر شما