شناسهٔ خبر: 47039 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی یزد:

ساخت و سازها در شهر یزد باید با اصول و بافت غنی این شهر صورت بگیرد

استان یزد مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی یزد ضمن تاکید بر ساخت و سازهای شهر یزد و سازگاری آن با اصول و بافت غنی این شهر گفت: رعایت اصول و ضوابط شهرسازی و معماری ایرانی– اسلامی همسو با هویت شهر در تمام ابعاد و در کلیه ساخت و سازها از لحاظ مصالح، نما، سیما و منظر، فرم، الگو و ... از اهمیت به سزایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهار نوکار، با بیان اینکه بحث حفظ و صیانت از بافت تاریخی را باید از دو بعد مورد توجه قرار داد اظهار داشت: بعد اول، حفظ و نگهداری محدوده بافت تاریخی و اهتمام جمعی در راستای پیاده‌سازی برنامه‌ها و طرح‌های باز آفرینی شهری جهت باز زنده‌سازی حیات, در تمام زمینه های بافت. و بعد دوم ، همسو کردن تمامی ساخت و سازهای  سطح شهر با هویت و اصول شهرسازی – معماری دیرینه یزد و حرکت در جهت ایجاد یکپارچگی و تداوم بعد تاریخی _فرهنگی شهرسازی  در کل شهر (به عبارتی دیگر نباید بافت تاریخی را از بقیه شهر منفک ساخت).
نوکار در ادامه با تاکید بر لزوم همسو بودن ساخت و سازهای کل سطح شهر افزود: مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل,‌ نیز در این راستا با تاکید بر رعایت کلیه ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری ایرانی- اسلامی و فعال‌سازی کمیته‌های سیما و منظر شهری حرکت خواهد کرد.‌

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی یزد در پایان این گفتگو آمادگی این ارگان را برای همکاری با ارگان‌های مرتبط شهری به خصوص شهرداری اعلام کرد.

نظر شما