شناسهٔ خبر: 47077 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

جزئیات ابلاغ طرح جامع فرودگاه بین المللی امام (ره) از سوی وزارت راه و شهرسازی/ انجام بيش از ۵۸۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد/ برقراری پرواز جدید در مسیر بوشهر- شیراز- تهران

هواپیما هما اعلام جزئیات ابلاغ طرح جامع فرودگاه بین المللی امام (ره) از سوی وزارت راه و شهرسازی، اعلام خبر انجام بيش از ۵۸۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و خبر برقراری پرواز جدید در مسیر بوشهر- شیراز- تهران از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

رشد تعداد مسافران و تعداد پروازهای استان در سال ۹۶

مدیرکل فرودگاه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیان آمار نشست و برخاست‌ پروازها در هشت ماهه نخست سال جاری (۹۶) فرودگاه بین‌المللی زاهدان و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل و مجموعه اقداماتی که در فرودگاه‌های استان در دست انجام است به ارایه نکاتی مهمی پرداخت.

اعرابی‌مقدم در  رابطه با اهمیت فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان که در جنوب‌شرقی کشور قرار گرفته‌اند به عنوان یکی از کریدورهایی است که آسیای جنوب‌شرقی و بالعکس را به اروپا متصل می‌کنند. در حال حاضر، طی  شبانه‌روز بیش از ۱۰۰ پرواز بین المللی از آسمان این استان عبور می‌کنند.

 پروازهای ۱۶ ايرلاين ۴۰ درصد تاخیر داشت

از ۵ هزار و ۸۲۳ پرواز در فرودگاه مهرآباد در آبان ماه سال جاری، ۲ هزار و ۳۵۶ پرواز با تاخیر و ۳ هزار و ۴۶۶ پرواز به موقع انجام شده است.

بررسی آمارهای مربوط به تاخیر پروازهای ۱۶ شرکت هوایی از مهرآباد تهران نشان می‌دهد در این ماه ۵۱ درصد پروازهای شرکت هواپیمایی کاسپین زاگرس، ۵۰ درصد پروازهای شرکت هوایی آسمان و ۴۹ درصد هواپیمایی آتا با تاخیر انجام شده است.

در این ماه ۴۷ درصد پروازهای هوایی شرکت کیش ایر، ۴۶ درصد پروازهای هوایی شرکت نفت ایر، ۴۴ درصد پروازهای ایران ایر و ۴۲ درصد شرکت تابان از مهرآباد با تاخیر بوده است.

رشد صنعت هوانوردی ایران در چشم‌انداز آینده رتبه سوم جهانی را خواهد داشت

محمدرضا بلبلی امروز چهارشنبه در اسلام آباد گفت: بر اساس پیش بینی و آمار‌های قابل استناد جهانی، جمهوری اسلامی ایران در سال‌های آینده پس از ویتنام و هندوستان، دارای بیشترین رشد در صنعت هوانوردی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این آمار، نوید بخش آینده روشن صنعت هوانوردی ایران است، افزود: امیدواریم با اقدامات انجام شده و برنامه‌های در دست اجرا، این اهداف محقق شود.

برقراری پرواز جدید در مسیر بوشهر- شیراز- تهران

کمال دهقان منشادی امروز سه شنبه اظهار کرد: این پرواز را شرکت ایران ایر راه اندازی کرده که از امروز آغاز شده است و به صورت هفتگی هر سه شنبه ساعت ۸:۱۵ از فرودگاه بوشهر انجام می‌شود. 

وی یادآور شد: پیش از این نیز در مسیر بوشهر- شیراز - تهران یک پرواز هفتگی عصر شنبه دایر بود که پاسخگوی متقاضیان نبود. 

دومین سمپوزیوم جهانی ناوبری هوایی برگزار شد

 دومین سمپوزیوم جهانی ناوبری هوایی Second Global Air Navigation Industry Symposium در مقر اصلی سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در مونترال کانادا با سخنرانی رئیس شورای ایکائو و با حضور نمایندگان کشور‌های عضو، سازمان‌های بین المللی، اتحادیه‌های تخصصی صنعت هوانوردی و مراکز علمی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

پرواز بندرعباس- جاسک راه‌اندازی شد

 اولین پرواز "هما" به فرودگاه بندرجاسک با هدف گسترش و توسعه شبکه پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مناطق کم برخوردار و خدمت به مردم  انجام شد.

نظر شما