شناسهٔ خبر: 47093 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

برای ساختن خانه‌های خوب و ایمن همه باید دست به کار شوند/ لزوم رعایت جزئیات اجرای نما و قطعات الحاقی به ساختمان‌ها

مسعود حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با حضور در برنامه زنده رادیویی قزوین گفت: برای ساختن خانه‌های خوب و ایمن باید همه دست‌اندرکاران صنعت ساختمان همکاری نموده و مردم نیز بدانند که داشتن خانه‌های ایمن و منطبق با آیین‌نامه‌های ساختمانی حق آنان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی با اعلام این موضع گفت: در سال‌های گذشته با توجه به زلزله‌های شدیدی که در کشور رخ داده آیین‌نامه‌ها به‌روزرسانی و سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند.

همچنین وی  افزود: این اتفاقات موجب ارتقای وضعیت ساخت و ساز در کشور طی سال‌های گذشته شده است.

حق لطفی با اشاره به سطح عملکرد ساختمان‌ها و طراحی آن‌ها بر مبنای زلزله طرح گفت: در زلزله کرمانشاه سازه و اسکلت ساختمان‌ها فرو نریخته و آوار نشده‌اند و بیشتر نماها، دیوارها و قطعات الحاقی دچار آسیب شده‌اند که در این موارد هم در آیین‌نامه‌ها مربوطه مفصل مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه با نظام‌مهندسی و شهرداری قزوین روندی در حال طی شدن است که طی آن لازم اجرایی جزییات اجرای نماها مورد تأکید قرار می‌گیرد، عنوان کرد: سازندگان و مهندسان هر چه می‌سازند باید مقررات و ضوابط مربوط به آن را رعایت نمایند.

رئیس شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی در خصوص بناهای روستایی گفت: در این خصوص بنیاد مسکن اعتبارات ویژه‌ای را لحاظ کرده و اقدامات گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده و ساختمان‌هایی که تازه احداث شده‌اند از وضعیت مناسبی برخوردارند.

حق لطفی بیان کرد: بر اساس ماده ۳۵ قانون نظام‌مهندسی کنترل ساختمان و دستورالعمل مربوط اداره کل راه و شهرسازی موظف است به صورت موردی، سرزده و یا در صورت اخذ شکایت در حدود ۳ الی ۵ درصد ساختمان‌های استان را نظارت عالیه نماید.

وی در پایان افزود: که این موضوع از سال ۹۱ در استان قزوین اجرایی شده و در این رابطه در سال ۹۱-۱۷درصد، ۹۲-۱۵درصد، ۹۳-۱۲درصد، ۹۴-۱۴درصد، ۹۵-۲۷درصد، ۹۶ تاکنون ۳۰ درصد نظارت عالیه انجام شده است.

نظر شما