شناسهٔ خبر: 47115 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

افتتاح پارکینگ وسایط نقلیه سنگین در استان اردبیل به مناسبت هفته حمل و نقل

علی رحمتی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: پارکینگ وسایط نقلیه سنگین به وسعت ۶ هکتار با مشارکت بخش خصوصی در سه‌راهی کورائیم شهرک حمل و نقل در هفته راهداری افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل، علی رحمتی با اشاره به اینکه این پارکینگ ظرفیت ۲ هزار دستگاه سنگین و نیمه سنگین را دارد تصریح کرد: در استان ۷۸ شرکت حمل‌ونقل با شش هزار و ۹۸۲ دستگاه خودرو نیمه سنگین و ۱۱ هزار راننده در زمینه حمل و نقل بار فعالیت می‌کنند که در ۸ ماهه امسال ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تن بار جابجا شده و این میزان در مقایسه با سال گذشته ۳.۵ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه  افزود: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در ۸ ماهه امسال در سطح جاده‌های استان جابه‌جا شده که نسبت مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال بیش از ۶۶۰ هزار مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گقت: حدود ۲۲ درصد از این مسافران ایرانی و ۷۸ درصد مسافران خارجی بوده است.

وی افزود: در ۴ سال گذشته روند میزان تصادفات و متوفیان جاده‌ای سیر نزولی دارد که نتیجه مطلوبی نسبت به میزان ۶۵ میلیون تردد در سال در جاده‌های استان است.

در پایان رحمتی تصریح کرد: ۵۲ شرکت حمل‌ونقل مسافر با ۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۵۲۰ دستگاه سواری در مجموع با دو هزار و ۵۶۰ راننده نسبت به حمل‌ونقل مسافران اقدام می‌کنند.

نظر شما