شناسهٔ خبر: 47116 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه دو خبر داد:

عملیات اجرایی فاز سوم پل ۵۵ آغاز شد/ گام‌های نهایی در اتمام راه‌آهن قزوین- رشت

پل ریلی سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه دو گفت: با آغاز عملیات نصب تیرهای فاز سوم پل ۵۵ در راه‌آهن قزوین- رشت حلقه اتصال این محور تکمیل و با این اقدام گام بزرگی در اتمام این خط ریلی برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی مردی آغمیونی با اعلام این خبر گفت:‌ مهمترین بخش عملیات محور قزوین- رشت پل کیلومتر ۵۵ است که از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور می‌کند.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه دو از تکمیل فاز اول و دوم این پل خبر داد و افزود: تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راه‌آهن قزوین- رشت دارد و هم اکنون با تکمیل فاز‌های اول و دوم مهمترین بخش این پل یعنی نصب تیرهای فاز سوم است آغاز شده است.

مردی خاطرنشان کرد: این پل به طول ۵۵۰ متر دارای ۹ دهانه است که عملیات اجرایی شش دهانه آن به اتمام رسیده و هم‌اکنون عملیات نصب تیرهای فاز سوم آغاز شده است.

وی پیشرفت فیزیکی کل این محور را ۸۱ درصد عنوان کرد و گفت:‌ راه‌آهن قزوین- رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر است که  عملیات ریل‌گذاری ۱۵۰ کیلومتر از این محور در مراحل تکمیلی نهایی است و  تکمیل شدن پل ۵۵ گام مهمی در اتمام این محور  است.

نظر شما