شناسهٔ خبر: 47121 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بنادر شرق هرمزگان صورت می‌گیرد:

برگزاری کارگروه‌های مختلف ستاد ساماندهی ویژه سفرهای دریایی نوروز ۹۷

حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در بنادر شرق هرمزگان، برگزاری کارگروه‌های مختلف ستاد ساماندهی ویژه سفرهای دریایی نوروز ۹۷ جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مسافران تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی در دومین نشست ستاد تسهیل سفرهای دریایی و گردشگری ضمن تشریح اقدامات اجرایی صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی گفت: در ایام تعطیلات نوروز ۹۷ سعی بر آن داریم تا با بهبود هرچه بیشتر کیفیت ایمنی شناورها و ارتقای سطح آموزش خدمه شناورهای مسافری و همچنین پشتیبانی کافی در مسیر کاهش سوانح دریایی گام برداریم.

وی در ادامه افزود: در همین راستا اجرای طرح ساماندهی مسافرت‌های دریایی ویژه نوروز ۹۷ را مانند سال‌های گذشته با کنترل و نظارت دقیق‌تر و امکانات بیشتر برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تشکیل کارگروه‌های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: بازرسی ایمنی و فنی شناورها، انجام تعمیرات دوره‌ای شناورها و اسکله‌های شناور، بررسی و به‌روزرسانی نقشه راه حمل و نقل دریایی، توجه به تجهیزات و زیرساخت‌های ایمنی، اطفای حریق بنادر و امکانات رفاهی و خدماتی مهمانان نوروزی و زیباسازی بنادر مسافری از اهداف پیش‌بینی شده این ستاد است.

محمدحسینی گفت: با توجه به حضور صدها هزار نفر گردشگر و مهمانان نوروزی طی تعطیلات نوروزی ۹۷ در سواحل منطقه شرق استان، حضور مؤثر سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور جهت حفظ ایمنی دریانوردی در این منطقه اجتناب‌ناپذیر است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بر لزوم استفاده از شناورهای استاندارد و ایمن جهت انجام کار جابجایی مسافرین و مهمانان نوروزی برای رقم زدن یک سفر ایمن، شادی‌بخش و پرخاطره برای هموطنان و مهمانان نوروزی تأکید کرد.

وی در پایان افزود: برای کاهش زمان توقف مسافران دریایی در بنادر مبدأ، این ظرفیت‌ها در روزهای پایانی سال افزایش می‌یابد.

نظر شما