شناسهٔ خبر: 47129 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

نمایش سامانه حمل‌و‌نقل بین‌الملل راه‌آهن در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل

مانیتورینگ سامانه حمل‌و‌نقل بین‌الملل راه‌آهن در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل‌ و صنایع وابسته واقع در مصلی تهران در معرض همگان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی راه اندازی سامانه بارنامه بین الملل به صورت مکانیزه ،حذف خطای نیروی انسانی و با امکان مدیریت به لحظه در خصوص سیر واگنهای خارجی،کاهش قابل توجه مبلغ حق دسترسی، شناسایی گلوگاه های کاری و کاهش رسوب واگن ها را به دنبال داشته است.

با این سامانه عملیات مبادلات واگن‌ها در مبادی ورودی و خروجی ثبت شده و تشریفات گمرکی و تحویل اسناد، عملیات ارزیابی بارنامه، اعمال تعرفه و مجوز سیر،کنترل اعتبارات حساب مشتریان و وضعیت عملیات تخلیه و بارگیری به لحظه در دسترس است.

گفتنی است با تخصیص کد رهگیری در بارنامه های بین الملل و مبادلات ورود و خروج ،کنترل و مانیتورینگ واگن‌های بین الملل در داخل کشور به صورت آنلاین مهیا شده و با اتصال به سیستم سیر و حرکت با استفاده از کد مذکور مجوز سیر  صادر خواهد شد.

در همین راستا اقدامات پایه جهت طراحی و پیاده سازی برگ مجوز سیر واگن بین الملل به صورت استاندارد، پالایش و یکسان سازی اطلاعات کالاها در سیستم سیر و حرکت ، بارنامه داخلی و حمل و نقل بین الملل، ایجاد مکانیزه تعرفه ها و قوانین و مقررات حمل و نقل بین المللی جهت محسبات مکانیزه اقلام مالی، کنترل مکانیزه اعتبارات مشتریان راه آهن ،ثبت و صدور ترخصیه کالا وثبت قوانین و مقررات CISو TEA به صورت کامل انجام می گردد.

گفتنی است دومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته به مدت سه روز از تاریخ 26 الی 28 آذر در مصلی تهران برگزار می‌شود.

نظر شما