شناسهٔ خبر: 47161 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد:

رفع تصرف ۹۰ هکتار از اراضی دولتی در استان مرکزی

مجید شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۹۰ هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای امسال تاکنون توسط یگان حفاظت این اداره کل رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی افزود: این اراضی به ارزش ۲۵۸ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال از دست متصرفان سودجو خارج شده است.

وی اظهار کرد: ۳۵ هکتار و پنج هزار مترمربع از این اراضی در اجرای احکام و ۴۵ هکتار و هشت هزار مترمربع نیز در رفع تصرفات فوری انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بیشترین سطح تصرف توسط افراد سودجو در شهرستان‌های اراک، ساوه و محلات بوده است.

شارقی افزود: متصرفان به اراضی ملی با شخم‌زنی، دیوارکشی، پی‌کنی، ساخت و ساز غیرمجاز برای خود حق ایجاد می‌کنند اما با هماهنگی مراجع قضایی از آن جلوگیری به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: جایگاه استان مرکزی در رفع تصرف زمین در بین سایر استان‌ها از رتبه هشتم به سوم ارتقا یافته که استفاده از ظرفیت یگان و گشت‌های متناوب از دلایل این مهم بوده است.

مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را با تماس با شماره تلفن ۳۳۱۳۷۲۸۱ به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی و یا ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

گفتنی است استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و ۲۹ هزار و ۱۲۶ کیلومتر وسعت نزدیک به ۲ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما