شناسهٔ خبر: 4717 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مقتدايي در گفتگو با پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي:

قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران الگویی برای کل کشور شود/ عزم جدی برای اجرای پروژه وجود دارد

قطار پرسرعت نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران الگویی برای کل کشور می‌شود گفت: عزم جدی برای اجرای پروژه وجود دارد.

عباس مقتدایی خوراسگانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر در کشور گفت: موضوع حمل و نقل از مباحثی پر اهمیتی است که باید در سطوح ملی و متناسب با شرایط کشور به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه خط آهن قطار پرسرعت اصفهان-قم-تهران از طرح‌های مهمی است که می‌تواند به حوزه‌های اقتصادی کشور کمک کند٬ افزود: افزایش درآمد کشور٬ حجم سفرها و انتقال کالا و مسافر از جمله پیامدهای مثبت تکمیل و راه‌اندازی این پروژه خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر انتقال مسافر از مرکز کشور به تهران با سرعت و سهولت بیشتری اتفاق بیفتد همه استان‌های همجوار اصفهان از این مسئله متنفع می‌شوند بنابراین باید به این پروژه نگاهی ملی داشت.

وی ادامه داد: در سفر رئیس مجلس به چین موضوع احداث نخستین خط آهن قطار پرسرعت در ایران با بالاترین مقامات این کشور مطرح شد و رئیس جمهور نیز در سفر اخیر خود به اصفهان پروژه قطار پرسرعت را موضوعی کلیدی خواند بنابراین به نظر می‌رسد امروز عزم جدی برای اجرای این پروژه در کشور وجود دارد و قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد.

مقتدایی درباره اتصال خط آهن قطار سریع السیر به ایستگاه جدیدی در نزدیکی پایانه‌های مترو و ترمینال مسافری کاوه اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم استان‌های جنوبی کشور برای دسترسی به تهران از اصفهان عبور می‌کنند بنابراین هرچه شرایط دسترسی آنها به ناوگان ریلی تسهیل شود حد بالاتری از رفاه برای استفاده‌کنندگان به وجود می‌آید.

عضو مجلس نمایندگان استان اصفهان در مجلس درباره اصلاح قرارداد احداث نخستین خط آهن قطار پرسرعت در ایران و افزایش سهم پیمانکار ایرانی در آن گفت: باید در چنین پروژه‌هایی تلاش کرد حداکثر توان داخلی به کارگرفته شود چون در چند دهه گذشته نیز ما نمی‌توانستیم پل و سد بسازیم اما بعد از انقلاب این دانش‌ها را در کشور بومی کردیم اکنون نیز می‌توان از تجربیات خارجی‌ها استفاده و دانش فنی اجرای چنین پروژه‌هایی را در کشور بومی کرد./

نظر شما