شناسهٔ خبر: 47190 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد؛

حل و فصل مشکلات سایت ۵۲ هکتاری گردشگری در بندر گز/ هماهنگی برای خرید زمین و تامین مسکن برای توسعه آتی شهرهای استان گلستان/ تامین منابع مالی به منظور تکمیل و اتمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان

حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشریح دستاوردهای سفر خود به استان گلستان از حل و فصل مشکلات سایت ۵۲ هکتاری گردشگری در بندر گز و همچنین خرید و تامین زمین برای توسعه آتی شهرهای استان گلستان خبر داد و گفت: منابع مالی به منظور تکمیل و اتمام واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر استان انجام شد.

حمیدرضا عظیمیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص دستاوردهای سفر خود به استان گلستان و مشروح برنامه‌هایی که در آن استان در دست اقدام دارند نکاتی را ارایه کرد.

در این رابطه عظیمیان گفت: روز گذشته (۲۶ آذرماه) در استان گلستان با استاندار، معاونان استاندار و همچنین مدیران کل ادارات مختلف جلسات و دیدارهایی داشتیم که مهمترین موضوعی را که با هماهنگی آنها به جمع‌بندی رسیدیم حل و فصل مشکلات سایت ۵۲ هکتاری گردشگری در بندر گز بود.

در ادامه مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بخش خصوصی استان گلستان آماده شده تا منطقه‌ای را برای فضاهای عمومی و گردشگری سرمایه‌گذاری کند که ما در این سفر، مسائل و مشکلاتی را که در این‌باره وجود داشت، حل و فصل کردیم تا انشاء الله سرمایه‌گذاری در آن استان که سرمایه بین‌المللی است جذب و سایت بزرگی در استان راه‌اندازی شود و مقدمات کار و مشکلاتی که با سازمان ملی زمین و مسکن داشتند را حل و فصل کردیم.

همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنا شد برای توسعه آتی شهر و نیازهایی که دستگاه‌ها و بخش مسکن دارد ما  در جهت خرید زمین در آن استان در شهرهای مختلف اقدام کنیم.

عظیمیان با اشاره به این مطلب که در استان های شمالی کشور (گیلان، گلستان و مازندران) در زمینه زمین کمبودهایی وجود دارد، گفت: به خصوص در استان گلستان مشکلاتی در زمینه تامین زمین وجود دارد که ما چندین زمین را در استان بازدید کردیم و هماهنگی‌هایی را برای خرید زمین و تامین بخش مسکن و توسعه آتی شهر در دستور کار قرار داده‌ایم.  

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بخش دیگری از دستاوردهای سفر خود به استان گلستان را حل و فصل مشکلات مسکن مهر شهرهای مختلف این  استان عنوان کرد و افزود: بازدیدهایی را از شهرهای مختلف علی آباد، سعدآباد و کلاله در استان گلستان داشتیم و به مشکلات مسکن مهر شهرهای ذکر شده پرداخته شد.

وی در  ادامه گفت: برخی از واحدها مشکلاتی داشتند که با هماهنگی دوستان در بخش مسکن مهر استان گلستان راهکارهایی ارایه شد و منابعی در اختیار آنها قرار گرفت تا نسبت به تکمیل سایت‌های مسکن مهر اقدام کنند.

عظیمیان در پایان افزود: در مجموع با ملاقات و جلساتی که با مدیران بخش‌های مختلف املاک، حقوقی و همچنین ساختمان و مسکن داشتیم مسائل و مشکلات آنها را نیز مورد بررسی قرار داریم. همچنین، در جهت حل مسائل و مشکلات مردم در استان صورتجلسه ای تنظیم کردیم تا انشاء الله بتوانیم طی ۲ تا ۳ ماه آینده مسائل موجود را حل و فصل کنیم.

نظر شما