شناسهٔ خبر: 4721 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی:

رهاورد سفراستانی دولت یازدهم به بوشهر در بخش راه هشت هزار میلیارد ریال است

بازدید سید سعید سید علایی از پایگاه خبری معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه راه‌های 97 درصد روستاهای 20 خانوار استان بوشهر آسفالت شده گفت: در این استان چهار هزار و ۲۷۹کیلومتر راه اصلی و فرعی، بزرگراه و راه روستایی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر٬ سید سعید سید علایی روزچهارشنبه درآیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: با تخصیص این اعتبارات، استان بوشهر با توجه به شرایط استراتژیکی که دارد در بخش راه متحول می شود.

وی اضافه کرد: همچنین هم اکنون راه‌های ۹۷ درصد روستاهای ۲۰ خانوار استان بوشهر آسفالت شده و قرار است با همکاری استانداری بوهر تا نیمه نخست سال آینده راه‌های مابقی این روستاها نیز آسفالت شوند.

سید علایی با تاکید براین که راه یکی از زیرساخت های مهم توسعه در استان بوشهر است اظهارکرد: در این استان چهار هزار و ۲۷۹کیلومتر راه اصلی و فرعی، بزرگراه و راه روستایی وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین ۵۱۵میلیارد ریال نیز برای کاهش نقاط حادثه خیز در استان بوشهر اختصاص یافته است که عملیات اجرایی آنها در دست اجر است. سید علایی یادآورشد: هم اکنون در حوزه مسکن ۳۹هزار واحد شهری در استان بوشهر در دست اجراست که از این تعداد ۱۹هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر باید ساخت می شد که تاکنون بیش از ۱۳هزار واحد ساخته و تنها شش هزار واحد باقی مانده که تا نیمه سال آینده به سرانجام می رسند.

وی گفت: همچنین درحوزه راهداری ۲۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و بزرگراهی، یکهزار و ۴۱۳کیلومتر اکیپ راهداری با ۱۵هزار راهدار در کشور وجود دارد.

سید علایی یادآورشد: یکی از پروژه های مهم وزارت راه و شهرسازی راه آهن تهران - اصفهان با سرعت ۳۰۰ کیلومتر مطرح است که عملیات اجرایی آن امروز با حضور رییس جمهوری آغاز می شود.

وی بیان کرد: اتمام بخش عمده ای از پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ۶۶ درصد اعتبارات سفر دولت تدبیر و امید به استان بوشهر به بخش راه و شهرسازی اختصاص یافته است.

فتح الله حقیقی افزود: پروژه های زیادی در بخش راه و شهرسازی در استان تعریف شده که علاوه بر حمایت استان برای به سرانجام رساندن آنها نیازمند پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی هستیم.

دراین آیین حكم مهندس فرزاد رستمی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر از طرف دكتر آخوندي مقام عالي وزارت راه و شهرسازي داده شد و از خدمات مهندس علیرضا صفایی مديركل سابق اداره كل راه و شهرسازي استان بوشهر تقدیر شد./

نظر شما