شناسهٔ خبر: 47239 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

اصلاح ۴۲ نقطه پرتصادف استان لرستان در اولویت قرار دارند

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در نشست با آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری در محل نمازخانه این اداره کل برگزار شد، در سخنانی ضمن تبریک این هفته به همه فعالان بخش حمل‌ونقل و راهداری گفت: حمل‌ونقل رابط بین تولید و مصرف است برقراری این رابطه نشانه حرکت و پویایی صنعت و توسعه زیرساخت‌های کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، راهداری و حمل‌ونقل را دو حوزه زیربنایی و مهم دانست و افزود: راهداری و حمل‌ونقل علاوه بر نقش‌آفرینی در چرخه تولید و مصرف، ایمنی و امنیت جاده‌ها را در بر می‌گیرد.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان داریم، اظهارداشت: معاونت راهداری در چهار بخش نگه‌داری رویه‌های آسفالتی، ابنیه فنی و پل‌ها، ماشین‌آلات و ایمنی وظایفی را بر عهده دارد که در زمینه نگه‌داری تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پرتصادف در استان شناسایی و ۴۲ نقطه آن در اولویت قرار گرفته است در این رابطه مشاور انتخاب و مصمم هستیم با جذب اعتبارات نسبت به اصلاح این نقاط در استان اقدام کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه ایمنی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها است، گفت: متأسفانه در گذشته سرمایه‌گذاری چندانی در بحث ایمنی راه‌ها صورت نگرفته که یکی از دلایل اصلی ادغام راهداری با حمل‌ونقل و تشکیل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، جلوه دادن اهمیت ایمنی است.

وی در ادامه  افزود: خوشبختانه در یک سال اخیر بعد از ادغام، اتفاقات خوبی را در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شاهد هستیم و برنامه‌های بسیار وسیعی در تمام حوزه‌های حمل‌ونقل، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی، ایمنی، راهداری و ... تدوین شده و یا در حال اجرا است که امیدواریم یک‌بار دیگر این تفکیک وظایف به چالش کشیده نشود.

در پایان شرفی با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای متناسب با طول راه‌های استان نیست گفت: اولین هدف در استان لرستان افزایش ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای است که باید همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار بگیریم.

نظر شما