شناسهٔ خبر: 4727 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در مراسم افتتاح قطعه نخست آزادراه حرم تا حرم:

قطار تهران - مشهد برقي مي‌شود / قطعه بعدی آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد ساخته می‌شود

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزادراه حرم تا حرم وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت قطعه بعدی آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد به طول ۲۰۰ کیلومتر انجام می‌شود گفت: قطعه‌های بعدی نیز به تدریج در سال‌های آینده به طول هزار کیلومتر تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ دکتر عباس آخوندی عصر امروز چهارشنبه ۶ اسفند ماه در مراسم افتتاحیه آزادراه قم-گرمسار که در کیلومتری ۳۵ این آزادراه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به رئیس جمهور، استاندار قم و نمایندگان مردم قم، ورامین و گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: از مهندسان، مشاوران، پیمانکاران، نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، همکارانم در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت راه و شهرسازی و همه کارگرانی که در شرایط سخت این پروژه را به پایان رساندند تشکر کنم. این آزادراه مسیر شریانی و بسیار مهم کشور است که جنوب غرب ایران را به شمال شرق آن وصل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در تلاشیم تا در ادامه این آزادراه دو پروژه دیگر را آغاز کنیم، ادامه داد: ساخت قطعه بعدی آزادراه حرم تا حرم از سمت مشهد به طول ۲۰۰ کیلومتر است. ضمن آنکه قطعه‌های بعدی نیز به تدریج در سال های آینده به طول هزار کیلومتر تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به ساخت قطعه آزادراهی قم- چرمشهر- گرمسار افزود: در تلاشیم تا پروژه آزادراهی دیگری به طول ۱۰۴ کیلومتر را آغاز کنیم که چرمشهر را به آبیک قزوین وصل می‌کند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: با افتتاح ۱۵۲ کیلومتر آزادراهی که امروز بهره‌برداری شد، دولت باید ۲۵۰۰ کیلومتر آزادراه دیگر بسازد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم شبکه آزادراهی کشور را تکمیل کنیم. باید در کشور ۵ هزار کیلومتر شبکه آزادراهی داشته باشیم.

وی با بیان این که شبکه های بزرگراهی دیگری هم وزارت راه و شهرسازی در دست احداث دارد، به آغاز ساخت راه آهن قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان در سفر امروز هیئت دولت به استان قم اشاره کرد و گفت: این پروژه هم از نظر بالا بودن تکنولوژی ساخت و هم از نظر حجم سرمایه گذاری در پروژه های ریلی کشور بی نظیر است.

آخوندی به توقف چند ساله پروژه ساخت زیربناهای قطار سریع السیر تهران- قم – اصفهان و همچنین تلاش فراوان وزارت راه وشهرسازی برای آغاز مجدد این پروژه اشاره کرد و افزود: در یک سال و نیم اخیر با تجدید نظر در مسیر خط آهن تهران- قم – اصفهان ریل گذاری آن را از تهران به فرودگاه امام(ره) و سپس به قم تغییر مسیر دادیم تا هم شهر تهران را به فرودگاه امام متصل کنیم و ثانیا کسانی که از جنوب کشور می‌خواهند به فرودگاه امام بیایند بعد از عبور از قم وارد این فرودگاه شوند و دیگر نیاز نباشد اول به تهران بیایند و سپس به فرودگاه امام بروند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان چهار ساله به اتمام خواهد رسید، افزود: به زودی پروژه برقی کردن قطار تهران- مشهد به طول هزار کیلومتر را که قراداد آن بسته شده، آغاز خواهیم کرد که در صورت اجرا و بهره‌برداری سرعت قطارهای این مسیر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ظرفیت جابه جایی سالانه مسافر نیز از ۱۳ میلیون نفر فعلی به ۳۵ میلیون نفر افزایش می‌یابد./

نظر شما