شناسهٔ خبر: 47291 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

وظیفه خبر داد؛

هوای تهران در شرایط اضطرار و ناسالم برای همه افراد/ کاهش آلودگی هوا از ظهر فردا

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه آلودگی هوا در پایتخت امروز نیز مانند روز گذشته در شرایط اضطرار و ناسالم برای همه افراد جامعه است، گفت: از ظهر فردا آلودگی هوا به تدریج در پایتخت کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احد وظیفه، درباره شرایط جوی تهران و آلودگی هوا در پایتخت، اظهار کرد: شاخص آلودگی هوا امروز در تهران نیز نظیر روز گذشته است.

وی به فارس گفت: کیفیت هوای تهران با شاخص ۱۶۰ در شرایط اضطرار و ناسالم برای همه افراد جامعه است‏.

وظیفه ادامه داد: هم‌اکنون شاهد آلودگی هوا در نیمه غربی کشور و شهر‌های بزرگ و صنعتی نظیر تهران، اراک، تبریز و اصفهان هستیم.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: از امروز در شمال غرب کشور روند کاهش آلودگی‌ها کلید می‌خورد و بارشی ضعیف از آذربایجان‌های شرقی و غربی تا کرمانشاه خواهیم داشت.

وظیفه با اشاره به اینکه به تدریج از اواسط روز پنج‌شنبه آلودگی هوا کاهش می‌یابد، بیان کرد: از پنج‌شنبه موج جدید بارشی وارد کشور می‌شود و به تدریج از غلظت آلایندگی‌های جوی در غرب کشور کاسته می‌شود، همچنین پنج‌شنبه همین هفته آسمان شمال غرب تا اندازه‌ای ابری و بارندگی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آلودگی هوا دارای رشد قائم منفی و پایین‌سو است، هوا فرو می‌نشیند و انباشت آلاینده جوی در سطح زمین انجام می‌شود؛ در واقع نظیر امروز فرونشینی هوا را داریم و این امر اجازه بالا رفتن آلاینده‌ها را نمی‌دهد، بنابراین هر چه آلاینده تولید شود در ارتفاع پایین می‌ماند.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی ادامه داد: از اواسط وقت روز آینده رشد مثبت قائم و بالاسو در هوای پایتخت رخ می‌دهد، همچنین بارش ضعیف در استان تهران و ارتفاعات البرز داریم و روز جمعه هم باد ملایمی می‌وزد که موجب پراکنده شدن آلاینده‌های جوی می‌شود و شرایط به حالت سالم برمی‌گردد.

وظیفه افزود: روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده وزش باد در تهران خواهیم داشت، ضمن آنکه جمعه بارندگی خفیفی در تهران رخ می‌دهد و همین امر موجب کاهش آلاینده‌های جوی در تهران خواهد شد.

نظر شما