شناسهٔ خبر: 47310 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام شد:

امضای قرارداد پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی هواشناسی ایران با هواشناسی فرانسه

مراسم قرارداد پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی سازمان هواشناسی کشور با موسسه بین‌المللی هواشناسی فرانسه امضاء شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، بقرارداد پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی با حضور ریاست، معاونین و مدیران ستادی سازمان هواشناسی کشور و رایزن اقتصادی سفارت فرانسه در تهران، بین مرتضی امیر‌شقاقی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور (IRIMO) و پاتریک بنیشو، مدیرعامل موسسه بین‌المللی هواشناسی فرانسه (MFI) در سالن شهید همت سازمان هواشناسی امضاء شد. 

داود پرهیزکار معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور، هدف از امضای این قرارداد را تقویت و ارتقای زیرساخت و قابلیت‌ها در تمام زمینه‌های مربوط به هواشناسی با تمرکز بر پیش‌بینی‌های کوتاه مدت، سیستم هشدار انواع مخاطرات جوی اقلیمی برای عموم مردم و ارائه خدمات اقلیمی به بخش‌های اقتصادی ایران عنوان کرد.

وی گفت: پروژه تقویت سامانه‌های هشدار و خدمات اقلیمی سازمان هواشناسی کشور (SIMACS) در ۳ فاز: صفر، یک و دو تعریف شده و در فاز صفر زیر‌پروژه‌های اضطراری Synergy-Web، AeroMet Web و MeteoFactory اجرا می‌شوند. 

رئیس سازمان هواشناسی کشور از افزایش سطح دسترسی کلیه مراکز پیش‌بینی استانی به اطلاعات و محصولات برخط هواشناسی، فراهم نمودن امکاناتی برای شرکت فرودگاه‌ها و خطوط هوایی از طریق ایجاد بریفینگ مجازی و تامین محصولات مورد نیاز کاربران هواشناسی به عنوان مزایای فاز صفر SIMACS یاد نمود و با توجه به رفت و آمدها و تلاش‌های بسیاری که در سطح کارشناسی و مدیریتی برای تدوین انعقاد این قرارداد صورت گرفته است، ابراز امیدواری کرد: فاز صفر SIMACS تا انتهای سال ۱۳۹۷ یا اوایل ۱۳۹۸ در مراکز پیش‌بینی کل کشور عملیاتی شود. 

پرهیزکار با بیان‌این ‌که، ما آمادگی داریم علاوه بر انجام مدرنیزاسیون در ایران، همکاری دوجانبه علمی و فنی با هواشناسی فرانسه داشته باشیم، افزود: این پتانسیل در ایران ایجاد شده که به عنوان شریک سازمان هواشناسی فرانسه در پروژه‌های منطقه‌ای وارد شویم.

گفتنی  است، هواشناسی فرانسه در زمینه ارائه خدمات هواشناسی در جهان جایگاه بالایی دارد./

نظر شما