شناسهٔ خبر: 47357 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، اداره آموزش و پرورش، شهرداری واداره کل ورزش و جوانان در سيستان و بلوچستان

نشست نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، اداره آموزش و پرورش، شهرداری واداره کل ورزش و جوانان با هدف تعیین زمان مناسب برای اهدای البسه وکفش ورزشی میان دانش آموزان مدارس حاشیه شهردر قالب مسابقات ورزشی به جهت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها جهت پویایی و نشاط و رشد دانش آموزان مناطق حاشیه نشین برگزارشد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سيستان و بلوچستان نشست نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، اداره آموزش و پرورش، شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان در محل اداره کل راه وشهرسازی استان به ریاست مهندس مالکی برگزارشد.  هدف این جلسه تعیین زمان مناسب برای اهدای البسه وکفش ورزشی میان دانش آموزان مدارس حاشیه شهردر قالب مسابقات ورزشی به جهت تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها جهت پویایی و نشاط و رشد دانش آموزان مناطق حاشیه نشین اعلام گردید .

در این جلسه مدیرعاملان انجمن کنشگران اجتماعی و انجمن بهار آفرین شرق در خصوص چگونگی برگزاری مسابقات ورزشی و رسیدگی به شهروندان و حاشیهنشینان و ایجاد شور و نشاط در بین بچه‌ها ازسوی همه  مدیران و مسئولین ذی‌ربط تاکید داشتند. 

رئیس اداره مشارکت‌های اداره کل آموزش و پرورش نیز از آمادگی آموزش و پرورش در راستای همکاری و همیاری با سازمان‌های مردم نهاد و کمک به این دانش آموزان اهدا پکیج‌های لوازم التحریر از طرف این اداره کل خبر داد. همچنین اداره کل ورزش وجوانان استان هم آمادگی خودرا درخصوص همراهی با سازمان‌های مردم نهاد اعلام نمود.

 مهندس مالکی مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن تقدیر از سمن‌ها جهت برنامه‌هایی که باعث ایجاد انگیزه و روحیه مثبت در دانش آموزان مناطق حاشیه می‌شود به ارائه آمارها و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی در مناطق حاشیه شهرهای استان خبر داد و عنوان داشت: با توجه به اهمیت سازمان‌های مردم نهاد و پروژه‌های اجتماعی که از اولویت‌های دولت دوازدهم می‌باشد دو پروژه به مباحث اجتماعی در قالب ستاد بازآفرینی شهری برای منطقه شیرآباد مصوب شده که با توجه با کمبود تخصیص بودجه برای سال 95 این دو پروژه که باعث ایجاد اشتغال و محرک توسعه در مناطق حاشیه می‌شود در برنامه‌های سال 96 قرار داده شده است. همچنین پیشنهاد دیگر ایشان مدرن کردن نوع صنایع دستی در قالب لوازم ضروری سایر نقاط کشور می‌باشد با توجه به اینکه ممکن است از صنایع دستی این مناطق و یا لباس‌های سنتی در دیگر نقاط کشور استقبال نشود ولی می‌توان از این هنر در قسمتی از لباس یا کفش به صورت کاملا هنری استفاده نمود .

وی این روند را که یک سمن بتواند با طرحی ایجاد روحیه و نشاط را به ارمغان بیاورد را قابل تعمیم دانست و گفت: باید همه دستگاه‌ها در این چنین طرح‌هایی سهیم شوند.

اين مقام مسئول همچنین با توجه به فعالیت‌های بسیار خوب سازمان‌های مردم نهاد ، امید به حضور این سازمان‌ها در مجامع بین‌المللی و استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های جهانی جهت ارتقا وضع زندگی حاشیه نشینان داشت. آخرین پیشنهاد ایشان نیز ساخت مستند در خصوص وضع معیشت و مشکلات و همچنین کارهای انجام شده می‌باشد که بتوان بوسیله آن خیرینی که موقعیت سفر و لمس این مناطق برایشان دشوار است را در جریان امور قرارداد و از خدمات آن‌ها بهره برد.

در پايان مصوب شد  برنامه مسابقات با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش  و سازمان‌های مردم نهاد صورت پذیرد. در صورت امکان از حضور استاندار محترم سیستان وبلوچستان نیز در بازدید از انجام برگزاری مسابقات دعوت به عمل آید.

نظر شما