شناسهٔ خبر: 47376 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خراسان شمالی:

بهره‌مندی از فناوری نوین نوعی سرمایه‌گذاری است

نشست استاندار خراسان شمالی در دیدار مدیران حوزه حمل‌ونقل و راهداری به مناسبت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری، بهره‌مندی از فناوری‌ها نوین را نوعی سرمایه‌گذاری قلمداد کرد و گفت: توجه به این موضوع در تمامی حوزه‌ها به ویژه راه به عنوان زیرساخت اصلی توسعه مورد تأکید است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در این دیدار گفت: به کمبود بودجه اعتقادی ندارم و در مقابل بر این باور هستم که با برنامه‌ای منسجم و مدون می‌توانیم بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها را برای حل و کاهش مشکلات به ثمر برسانیم و در این راه باید وقت و زمان را غنیمت بشماریم.

وی با بیان این که اگر تمامی مشاغل در جایگاه خود به خوبی مورد توجه قرار گیرند، قداست می‌یابند، افزود: در هر شغل و جایگاهی باید با تمام وجود به مردم خدمت کنیم چرا که بهترین عنوان برای دولتمردان خادمی ملت است و این باور در آموزه‌های دینی ما نیز وجود دارد.

وی در ادامه گفت: برخی مشاغل همانند راهداری در جایگاه شغلی خود به لحاظ خدمت به مردم خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌دهند و راهداران ما باید جایگاه ارزشمند خود در جامعه  بدانند و برای خدمات ارائه شده خود ارج و قرب قائل باشند.

صالحی خطاب به مدیران حمل‌ونقل استان تأکید کرد: زیرساخت‌های مرتبط با راهداری و راهسازی را احصاء و تکمیل و در ادامه راه به تدریج این امور را به بخش خصوصی واگذار کنید و استان از آمادگی لازم برای اخذ مجوزهای لازم و این واگذاری‌ها برخوردار است.

وی مطرح کرد: از واگذاری امور به بخش خصوصی استقبال می‌کنیم چرا که باید به سمتی حرکت کنیم که با این واگذاری‌ها نظارت ما بر امور مختلف قوی‌تر و بیشتر شود تا عده‌ای با ارائه آمار غلط و نادرست و بدون توجه به تلاش و زحمات مسئولان، دستاوردهای دولت را زیر سؤال نبرند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: ۴۰ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان از سال ۹۲ تا ۹۶ زیر بار ترافیک رفته است و این در حالی است که تا سال ۹۲ تنها ۱۵ کیلومتر کار شد و به بهره‌برداری رسید.

صالحی افزود: ۹۸ میلیارد تومان اعتبار به محور مواصلاتی جنگل گلستان با دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است که پیشنهاد کردیم تخصیص اعتبارات پروژه بر اساس تصمیمات و تعداد دستورهای گرفته شده در استان‌های چهارگانه گلستان، مازندران، خراسان رضوی و خراسان شمالی باشد تا مشکلات بجنورد به تونل گلستان واقع در حوزه خراسان شمالی زودتر برطرف شود.

در ادامه این نشست، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان این که میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل عمومی این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است، افزود: میانگین عمر ناوگان باری در این استان ۱۲.۵ سال است در حالی که ناوگان باری در کشور به طور میانگین ۱۷.۵ سال عمر دارند.

بدیعی مقدم ادامه داد: جابجایی بار و مسافر استان در سال ۹۶ نسبت به مدت‌زمان مشابه سال ۹۵ به ترتیب ۴.۲ و ۷.۶ افزایش یافته و همچنین تا پایان آبان ماه امسال برای کنترل ناوگان استان نیز ۸ هزار و ۹۲۰ کارت هوشمند صادر شده است.

وی در 1ایان اظهار داشت: اعتبارات ملی و استانی مربوط به حمل‌ونقل و نگهداری راه‌های استان در سال جاری رشد خوبی داشته و میزان اعتبارات ابلاغ شده ملی ۳۵ میلیارد تومان و اعتبارات استانی ۲۸ میلیارد تومان است و شاخص‌های استان در سر فصل راه و تجهیزات راهداری رو به بهبود است.

نظر شما