شناسهٔ خبر: 47409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار قزوین مطرح کرد:

باید مسکن مهر با تعامل و همکاری حل شود/ پیگیری برای ایجاد راه دسترسی مجزا از ناحیه شهری مهرگان به قزوین

نشست استاندار در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به اینکه ناحیه شهری مهرگان مانند احداث یک شهر جدید است، گفت: برای حل موضوعات و مشکلات این ناحیه همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها باید به صورت ویژه مشارکت و همکاری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جلسه شورای مسکن استان به ریاست  زاهدی استاندار، دبیری  حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور  فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار، عسگری فرماندار البرز و دیگر اعضای این شورا در ناحیهٔ شهری مهرگان برگزار شد.

در این جلسه ، استاندار قزوین با اشاره به اینکه احداث مسکن مهر با این مشخصات و این تعداد تصمیمی است که گرفته شده و باید در راستای حل مشکلات آن گام برداریم، اظهار داشت: امروز ما به عنوان دولت، باید موضوعات و تصمیماتی که در گذشته گرفته شده را فارغ از هر بحث دیگری پیگیری نماییم تا خدای ناکرده مردم در این میان متضرر نشوند.

همجنین زاهدی افزود: احداث شهری با این جمعیت آن‌هم بدون وجود زیرساخت‌های لازم مانند احداث یک شهر جدید است و گفت : باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط به صورت ویژه و با نگاه اولویت‌دار مشکلات مسکن مهر را رفع نمایند.

استاندار با اشاره به اینکه در  قوانین موجود امکان جابجایی عوارضی وجود ندارد، افزود: در این راستا درصدد این هستیم تا با ایجاد یک مسیر دسترسی مجزا از ناحیهٔ شهری مهرگان به قزوین این مشکل را حل کنیم.

سرپرست مدیریت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین نیز ضمن ارائه آخرین گزارش از وضعیت مسکن مهر گفت: بدون احتساب واحدهای مشکل‌دار و مطرح در مراجع قضایی، یک هزار واحد مسکن دیگر جهت تکمیل و افتتاح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان باقی‌مانده است.

در پایان عباس پورقادر افزود: پروژه‌هایی که در ناحیه شهری مهرگان گزارش ناظر ندارند، گزارش‌ها ارائه شوند تا پروژه‌ها تعیین تکلیف شوند.​

نظر شما