شناسهٔ خبر: 47417 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نازک کار تشریح کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان گیلان/ فعالیت ۴۸۲ نیروی راهداری برای خدمات‌رسانی به مردم/ تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی تجهیزات راهداری

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به خدمات رسانی ۴۸۲ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی گفت: ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی سال ۹۶ به تجهیزات و ماشین آلات تخصیص داده ایم تا دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری و به ناوگان موجود اضافه کنیم.

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار داشت: مطابق برنامه هر سال از ابتدای آذرماه ۴۱ اکیپ مجهز راهداری در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان مستقر شدند و آمادگی پذیرایی از تمام شهروندان و مسافران را دارند. 

وید در ادامه  افزود: ۴۸۲ نفر راهدار و اپراتور و ۲۷۴ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک به راهدارخانه‌ها برای راهداری زمستانی اعزام شدند و راه‌های مواصلاتی را در تمام اوقات باز نگهداری می کنند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان درباره تعداد گردنه‌های برف گیر در استان گفت: ۱۶ راهدارخانه ثابت در گردنه‌های برف گیر و نقاط صعب العبور قرار دارند و ۳۵۸ کیلومتر طول قطعات گردنه‌ها است که به میزان کافی شن و نمک ذخیره شده و تمام تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از یخبندان در مواقع بارش برف پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان اینکه اکنون برای یخ‌زدایی در محور‌های استان گیلان تنها از مخلوط نمک و ماسه استفاده می‌شود، تصریح کرد: ماسه و نمک برای ۲ هزار تن نمک خریداری شده که در صورت نیاز بیشتر ظرفیت ذخیره‌سازی را افزایش می‌دهیم و اگر دستگاه‌های مورد نیاز در آینده تامین شود، می‌توانیم از روش‌های دیگری برای یخ‌زدایی استفاده کنیم.

نازک کار درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان گیلان نسبت به سال گذشته گفت: در چهار سال اخیر، ۳ راهدارخانه به مجموع راهدارخانه‌های ثابت اضافه کردیم که در نظر داریم ۳ راهدارخانه دیگر نیز با جذب اعتبارات مناسب در زمان‌های آتی به مجموع راهدارخانه‌ها اضافه کنیم. 

وی همچنین  افزود: ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی سال ۹۶ نیز به تجهیزات و ماشین آلات تخصیص دادیم تا دستگاه‌های مورد نیاز را خریداری و به ناوگان موجود اضافه کنیم، البته در نظر داریم ناوگان را نوسازی کنیم، زیرا متوسط عمر دستگاه‌های سنگین راهداری بیش از ۲۶ سال است که هدفگذاری کردیم و در چند سال آینده با جذب اعتبارات مناسب، میانگین طول عمر آن‌ها به ۱۵ سال کاهش دهیم. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در پایان به شهروندان این استان و هموطنانی که قصد سفر به استان گیلان را دارند، توصیه کرد: افراد حتماً قبل از سفر با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند تا از وضعیت راه خود آگاهی کامل داشته باشند و با توجه به سرمایی که در تمام مناطق وجود دارد از سفر‌های غیرضروری در مواقع بارش برف خودداری کنند.

نظر شما