شناسهٔ خبر: 47454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون استاندار کردستان:

وجود سه هزار و ۲۶۰ هکتار بافت ناکارآمد در کردستان است

امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۶۷۲ هکتار مساحت بافت‌های شهری در این استان، سه هزار و ۲۶۰ هکتار را بافت‌های ناکارآمد و فرسوده تشکیل می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، امیر قادری در نخستین سمینار علمی عوامل مؤثر بر وقوع زلزله و ضرورت احداث ساختمان‌های مقام در برابر زلزله اظهار کرد: از لحاظ مساحت، شهرستان بانه با ۴۶ و چهار دهم درصد و سنندج با ۴۶ و یک دهم درصد به لحاظ وجود بافت‌های ناکارآمد وضعیت بدتری نسبت به دیگر شهرهای استان دارند.

به گفته وی، ۸۰ درصد از مساحت کشور تحت تأثیر حوادث طبیعی و زلزله است و ۹۷ درصد از سکونتگاه‌های شهری و روستایی کشور نیز تحت تأثیر خطر زلزله هستند.

وی افزود: یک هزار و ۹۰۴ هکتار از مساحت استان کردستان مربوط به مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی است که در صورت وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله به شدت آسیب‌پذیر هستند.

معاون عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: باید مقاوم‌سازی ساختمان‌ها به یک مطالبه عمومی تبدیل شود و فرهنگ‌سازی در این زمینه از بطن جامعه شروع شود.

قادری گفت: با توجه به شرایط ویژه کردستان باید یک تجدیدنظری اساسی در زمینه ایمن‌سازی ساخت و سازها داشته باشیم.

نظر شما