شناسهٔ خبر: 47492 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری بیست‌وپنجمین آزمون تأسیس شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی كالا

آزمون بیست‌‌وپنجمین آزمون تخصصی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، برای متقاضیان تأسیس شركت در تمامی استان‌های كشور، یازدهم اسفندماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رضا نفیسی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی این سازمان با بیان این خبر اعلام کرد: آزمون این دوره نیز عمدتاً بر مهارت‌های تخصصی و اطلاعات کاربردی داوطلبین مبتنی خواهد بود. ثبت‌نام آزمون، از روز ‌شنبه مورخ نهم دی‌ماه آغاز و در روز جمعه مورخ سیزدهم بهمن‌ماه، خاتمه یافته و کلیه اطلاعات موردنیاز تدریجاً از طریق تارنمای آزمون به نشانی transit.rmto.ir اطلاع‌رسانی می‌شود.

نفیسی اظهار داشت: جهت تسهیل فرایند ثبت‌نام، امسال نیز ترتیبی پیش‌بینی‌شده است تا متقاضیانی که در یکی از شش دوره گذشته (ادوار 19 الی 24) مجاز به شرکت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به تارنمای ثبت‌نام، آمادگی خود را برای شرکت در آزمون پیش‌رو اعلام نموده و فرایند ثبت‌نام آنان، به‌سادگی خاتمه یابد. طبعاً امكان هرگونه ویرایش اطلاعات متقاضیان، ازجمله اصلاح اطلاعات تماس و نشانی، تغییر استان محل تقاضای تأسیس یا بارگذاری عكس جدید، میسر است.

وی در این خصوص ادامه داد: همچنین برای متقاضیانی که در هیچ‌یک از شش دوره گذشته در آزمون‌ها شركت نداشته‌اند، فرایند ثبت‌نام مستلزم تکمیل و بارگذاری اطلاعات درخواستی در تارنمای آزمون و متعاقباً تحویل مدارك است كه در این دوره نیز، جهت مساعدت به متقاضیان جدید، امكان تحویل مدارك به واحد ترانزیت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هر استان دلخواه، ازجمله استان محل سكونت یا فعالیت، پیش‌بینی‌شده است.

نفیسی یادآور شد: به‌مانند ادوار قبل، سرفصل‌های آزمون در تارنمای مربوطه اعلام شده است و بدیهی است موارد اعلامی، تعهدی عرفی یا قانونی برای سازمان جهت الزام به طرح سؤال از تمام یا قسمت‌هایی از آن منابع ایجاد نکرده و بر اساس آیین‌نامه مربوطه، متقاضیان اخذ مجوز تأسیس باید از تجارب و دانش کافی علمی و کاربردی در حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و ترانزیت، برخوردار باشند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی در خاتمه با تأکید بر بررسی پیشنهادها و انتقادهای متقاضیان آزمون ادوار گذشته که از شیوه‌های مختلف واصل گردیده، همچنین تحلیل نظرات کارشناسان، فعالان حمل‌ونقل و اصحاب رسانه، ابراز امیدواری كرد تا از نتایج حاصله، با لحاظ مقررات جاری و واقعیات موجود، در جهت بهبود برگزاری آزمون، استفاده گردد و در خاتمه یادآوری كرد: بدیهی است امكان ثبت‌نام در آزمون برای هیچ‌یک از قبول‌شدگان بیست‌وچهار دوره گذشته، متصور نبوده و در صورت مشاهده یا گزارش چنین مواردی، وفق مقررات عمل خواهد شد.

نظر شما