شناسهٔ خبر: 47571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

محسن هاشمی:

بیمه مسئولیت و کیفیت به فرآیند ساخت وساز افزوده شود/ حفظ جان مردم از اولویت‌های اصلی مسئولان است

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی از جمله زلزله، «بیمه مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت و ساز افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن هاشمی روز سه شنبه در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خسارت‌های ناشی از زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت به فرایند ساخت و ساز است.

وی اظهار کرد: این اقدام می تواند به عنوان ضلع چهارم و اقدامی در راستای مقابله با زلزله و کاهش خسارت های ناشی از آن به سه ضلع خریدار، سازنده و شهرداری در فرایند ساخت و ساز اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه در سالروز حادثه زلزله بم هستیم، افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر دراین حادثه جان خود را از دست دادند که هنوز بار غم آن بر دوش شهر بم و استان کرمان سنگینی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقوع زلزله در تهران و کلانشهرها همواره یک خطر جدی و همیشگی است به نحوی که نباید نسبت به آن بی توجه بود و یا بیش از حد به آن دامن زد و موجب تشویش و نگرانی مردم شویم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هاشمی اظهار کرد: حفظ جان مردم و رفع نگرانی عمومی از اولویت‌های اصلی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس افکارعمومی از شورای شهر، شهرداری، مجلس شورای اسلامن و قوای مجریه و مقننه انتظار دارند نسبت به موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: مقاوم سازی سازه‌ها، افزایش کیفیت ساخت و ساز، برنامه‌ریزی دقیق برای امداد و نجات سریع و موثر و تامین و تجهیز امکانات برای پوشش نیاز مصدومان و آسیب دیدگان از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

نظر شما