شناسهٔ خبر: 47578 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری مطرح کرد؛

تشریح رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی برای طرح مباحث کلیدی/ برگزاری ۶ جلسه تا پایان سال

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که تا پایان سال جاری (۹۶)، ۶ جلسه دیگر در شورای‌عالی شهرسازی و معماری برگزار خواهد شد، از رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی برای طرح مباحث کلیدی همچون تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه و نیز بحران تخریب و تغییر نقش رودخانه‌های شهری، خبر داد.

محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی با اعلام این مطلب که شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران تا پایان سال جاری (۹۶)، ۶ جلسه دیگر را برگزار خواهد کرد به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: رویکرد جدید دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری، ارائه مباحث کلیدی توسعه در جلسات شورا است.

در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مجموعه کتاب‌هایی تحت‌عنوان مروری بر مصوبات شورای‌عالی به همت دبیرخانه شورای‌عالی و معاونت معماری و شهرسازی منتشر شد که دربرگیرنده مصوبات شورای‌عالی در موضوعاتی مانند: مناسب‌سازی محیط برای معلولان، بلندمرتبه‌سازی و ضوابط ایرانی- اسلامی است  که همه آنها قابلیت پیگیری و مطالبه‌گری را دارند.

همچنین ایزدی گفت: امروزه شهرها با مسائل و چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند و شورای‌عالی معماری و شهرسازی موظف است ضمن بررسی مسائل با اولويت‌بندي آنها نسبت به تشريح ابعاد آن و ارائه راهبردها و راهكارهای اجرايی برون‌رفت از اين چالش‌ها اقدام كند.

وی دستورجلسه دوازدهمین جلسه شورا را در سال ۹۶، با موضوع بررسی تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه آتی شهرها را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر توسعه که به توسعه شهری می پردازد راهکارهای مناسبی  ارائه می کند و این یکی از پرچالش‌ترین مسایل کشور بوده و هست که طرح آن در شورا و تلاش برای اجماع تمامی دستگاه‌ها بر روی آن نشانگر  اهمیت موضوع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، بحران تخریب و تغییر نقش رودخانه‌های شهری (یکی از حیاتی‌ترین منابع‌زیستی شهرها) را از دیگر چالش شهرهای معاصر برشمرد و افزود: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سیزدهمین جلسه شورا  به موضوع بررسی تجارب موفق داخلی و خارجی در بازآفرینی رودخانه‌های شهری پرداخت.

ایزدی گفت: ارائه ویژگی‌های سیاست بازآفرینی رودخانه‌های شهری و نقش دستگاه‌های مختلف در تحقق اهداف این سیاست در جلسه شورای‌عالی طرح شد و مورد بررسی قرار گرفت که گزارش ارائه شده حاصل تلاش‌هاي ارزشمند همكاران شركت عمران و بهسازي شهري و متخصصان و مديران مرتبط در وزارت نيرو است.

گفتنی است، در جلسات شورای‌عالی، نمایندگانی از جامعه مهندسان مشاور و  انجمن صنفی مهندسان مشاور معمار و شهرساز حضور داشتند و همچنین برای نخستين بار است كه به دعوت دبير شوراي‌عالي شهرسازي نمايندگان تشكل‌هاي حرفه‌اي در جلسات شورا حضور پيدا می‌كنند.

نظر شما