شناسهٔ خبر: 47587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سخنگوی ستاد بحران تشریح کرد:

آخرین وضعیت زلزله بامداد چهارشنبه تهران/ زلزله خسارتی نداشت مردم نگران نباشند

زلزله «بهنام سعیدی» سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور اعلام کرد: تاکنون از زمین لرزه 4.2 ریشتری بامداد چهارشنبه که در تهران و استان های مجاور احساس شد، خسارتی گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی ادامه داد: مردم نگران نباشند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

«حسین الماسی» مدیرکل بحران استانداری تهران هم با اشاره به شدت پایین زلزله بامداد چهارشنبه، از آماده باش کامل تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی خبر داد.

نتیجه ارزیابی تیم‌های ارزیاب اورژانس کشوری موید این موضوع است که این زمین لرزه به احتمال زیاد خسارتی به همراه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «محمد حسین مقیمی» استاندار تهران در همین رابطه اعلام کرد: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند و به موارد ایمنی که در این موارد لازم به رعایت است، توجه داشته باشند و از شتابزدگی و حرکت خودروها در معابر خودداری کنند.

«اسماعیل نجار» رئیس ستاد مدیریت بحران کشور هم با اطمینان خاطر به مردم گفت: اگر اهالی کرج و ملارد احساس ترس می‌کنند و با خودرو از خانه خارج می‌شوند، خودرو را در جای امن مستقر و از ایجاد ترافیک خودداری کنند.

وی ادامه داد: در جلسه کارشناسی عصر روز گذشته (سه شنبه) در مورد گسل اشتهارد ابراز نگرانی شده بود؛ اما هیچ خطری گسل‌های تهران را تهدید نکرده و در این زمینه نگرانی نداریم.

زمین لرزه مذکور ساعت 00:54:33 بامداد چهارشنبه به بزرگی 4.2 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد و مرکز آن مرز استان‌های تهران و البرز در نزدیکی ملارد اعلام شد.

پس از این زلزله که در استان‌های البرز و قم هم احساس شد، برخی مردم در خیابان‌ها حضور یافتند.

این زمین لرزه یادآور زلزله مشابه چهارشنبه شب هفته گذشته بود که به بزرگی 5.2 ریشتر در 7 کیلومتری عمق زمین روی داد.

نظر شما