شناسهٔ خبر: 47611 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا مطرح کرد:

درخواست رجا از دولت و مجلس برای تعجیل در پرداخت مطالبات/ استانداران برای ارتقا ایمنی قطارهای حومه‌ای را چارتر کنند

قطار حومه‌ای مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا از مسؤولان ارشد دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد؛ در پرداخت مطالبات تعجیل کنند، زیرا با توجه به پیش‌ رو بودن سفرهای نوروزی، قطارهای نوروزی الان باید آماده شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی اظهار کرد: در صورتی که دولت به ادامه فعالیت قطارهای محلی و حومه‌ای رجا تأکید دارد، استاندارانی که در استان‌های آنان قطارهای محلی و حومه‌ای وجود دارد، برای ایمنی سفر و رفاه مردم این قطارها را چارتر کنند.

با اعلام  مطلب فوق افزود: اگر سیاست دولت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی و ایجاد رفاه و ایمنی سفر برای مردم است پس به صورت عملی باید در این زمینه گام اساسی بردارد.

محمد رجبی خاطرنشان کرد: این گونه نباشد که از منابع بخش خصوصی بدون هیچ گونه حمایتی برای رفاه و ایمنی سفر مردم هزینه شود و مزیت هایش هم فقط برای دولت باشد.

وی تأکید کرد: در این راستا بدون شک پرداخت مطالبات رجا باید اولویت دولت باشد و در درجه بعدی چنانچه به دنبال ایجاد ایمنی سفر و رفاه برای مردم هستند، حداقل استانداران استان هایی که قطارهای محلی و حومه‌ای رجا در آن تردد دارند مانند: استان های خوزستان، تهران، آذربایجان، مازندران، گلستان و ... ، این قطارها را چارتر کرده و بلیتش را در اختیار مردم قرار دهند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی جا اظهار داشت: چرا باید شرکت رجا که بالغ بر ۵۰ درصد ناوگان مسافری ریلی و جابه جایی مسافر را در شبکه ریلی برعهده دارد و تاکنون با تلاش هزاران نیروی شرکتی خود و پیمانکاران توانسته به هموطنان خدمات ارائه دهد، با چالش جدی حتی در پرداخت حقوق کارگران زحمتکش این صنعت مواجه شود؟

وی تأکید کرد: شرکت رجا به منظور احقاق حقوق کارگران شرکتی و پیمانکاری خود همچنین انجام به موقع تعمیرات قطارها برای افزایش ایمنی سیر جهت رفاه حال هموطنان گرامی، همچنان به دنبال مطالبات خود از دولت برای جبران زیان‌های ناشی از قطارهای تکلیفی و محلی و حومه‌ای است.

رجبی مجدد از مسؤولان ارشد دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد در پرداخت این مطالبات تعجیل کنند، زیرا سفرهای نوروزی در پیش بوده و الان قطارهای نوروزی باید آماده شوند.

نظر شما