شناسهٔ خبر: 47628 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

طی نامه‌ای از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد؛

مصوبه شورا با موضوع انطباق شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی و راهکارهای اجرایی مداخله در آنها

جلسه دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی نامه‌ای به سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، مصوبه شورا را درباره انطباق شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌های هدف، بهسازی و نوسازی و راهکارهای اجرایی مداخله در آنها- نمونه موردی شهر ساوه، ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متن مصوبه شورای‌عالی در موضوع انطباق شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌های هدف، بهسازی و نوسازی و راهکارهای اجرایی مداخله در آنها نمونه مورد شهر ساوه، بدین‌شرح است:

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۹۶.۸.۲۲ گزارش انطباق شیوه‌نامه «شناسایی محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری و راهکارهای اجرایی مداخله در آنها» را در مورد شهر ساوه پیرو مباحث مصوبه مورخ ۹۳.۹.۱۷ خود موردبررسی قرار داد و ضمن استماع صورتجلسه مورخ ۹۵.۹.۲۱ کمیته فنی به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود.

۱. محدوده نهایی برنامه‌های بازآفرینی شهری در شهر ساوه بر اساس شاخص‌های تعیین‌شده در گزارش موردتایید و تصویب قرار گرفت و مقرر گردید نقشه نهایی محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر ساوه توسط دبیر شورای‌عالی ابلاغ گردد. بر این اساس، برنامه عملیاتی بازآفرینی این محدوده‌ها و محلات تهیه و جهت تصویب به ستاد بازآفرینی شهری استان ارایه و گزارش آن به شورای‌عالی ارسال شود.

۲. شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری به تایید و تصویب رسید و مقرر گردید مشاور تهیه‌کننده شیوه‌نامه نسبت به طبقه‌بندی شاخص‌ها اقدام نموده و شاخص‌های اولویت‌دار در هر طبقه را به عنوان شاخص‌ها حسب مورد و متناسب با ویژگی‌های هر شهر توسط مشاورین ذیصلاح ملاک‌عمل قرار گیرد. تبعا پس از طبقه‌بندی مذکور «شیوه‌نامه شناسایی محدوده‌های هدف بهسازی و نوسازی شهری» توسط دبیر شورای عالی به مراجع مرتبط ابلاغ خواهد شد.

۳. شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران طبق بند ۹ مصوبه مورخ ۹۵.۶.۶ هیات محترم وزیران و نیز ماده ۶۱ قانون برنامه ششم توسعه با اولویت کلان‌شهرها نسبت به شناسایی و تدقیق محدوده ها و محله های ناکارآمد شهری در چهارچوب شیوه نامه فوق اقدام و جهت بررسی و تصویب به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ارایه نماید.

نظر شما