شناسهٔ خبر: 47632 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره راه آهن خبر داد:

عدم افزايش تعرفه‌های حمل بار کریدور شمال- جنوب در سال ۲۰۱۸/ جزئيات افتتاح راه‌آهن آستارا- آستارا در بهمن ماه

حسین عاشوری عضوهیات مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: دراجلاس راه‌آهن‌های کشورهای کریدور شمال‌- جنوب شامل ایران، آذربایجان، روسیه و بلاورس، تمدید تعرفه‌های سال ۲۰۱۷ به تصویب رسید و به این ترتیب تعرفه‌های حمل بار کریدور شمال- جنوب در سال ۲۰۱۸ افزایش نمی‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عاشوری، پس از پایان اجلاس چهارجانبه مسئولان راه‌آهن‌های کشورهای کریدور شمال- جنوب گفت : ثابت ماندن قیمت‌ها و به بالا نرفتن نرخ تعرفه‌ها به فعال سازی و رونق این مسیر کمک می‌کند.

راه‌آهن آستارا - آستآرا بهمن ماه امسال افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری ایرنا، عاشوری همچنین از افتتاح مسیر ریلی آستارا- آستارا در بهمن ماه امسال خبرداد و گفت: در این اجلاس در مورد زمان افتتاح این مسیر و اتصال ریلی ایران به آذربایجان از این طریق به توافق رسیدم.
وی افزود: با راه‌اندازی ایستگاه راه آهن آستارا- آستارا حجم کالایی که در کریدور شمال- جنوب جابجا می‌شود ،در سال ۲۰۱۸ به یک میلیون تن خواهد رسید.

برگزاری اجلاس چهارجانبه ۲۸ بهمن ماه در تهران

عاشوری گفت : برای معرفی کریدور شمال - جنوب به صاحبان بار و تجار قرار شد، در ۲۸ بهمن یک اجلاس چهارجانبه با حضورمسئولان راه‌آهن‌های ایران ، جمهوری آذربایجان، روسیه و بلاروس در تهران برگزار شود که در این اجلاس تجار هر چهار کشور برای آشنایی با ظرفیت‌های کریدور شمال - جنوب حضور خواهند داشت .

وی افزود: از مشتریان اصلی کریدور شمال - جنوب هندی‌ها هستند و برای آشنا کردن تجار این کشور با این مسیر در ۱۰ ژانویه - ۲۰ دی ماه- جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در هند خواهیم داشت .

نظر شما