شناسهٔ خبر: 47657 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور امداد رسانی جاده‌ای در استان همدان

مانور سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از برگزاری مانور امداد رسانی جاده‌ای در شهرستان بهار محور "صالح آباد"- "همه کسی" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی باز انتخابات، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،محمدحسین مرادی بیان کرد: به ‌منظور سنجش و ارزیابی سطح آمادگی نیروهای امداد و نجات جاده‌ای، رزمایشی با حضور مسئولین اداره کل راه و شهرسازی استان ،فرمانداری بهار، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، پلیس نیروی انتظامی، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و اداره برق برگزار شد.

مرادی تصریح کرد: این رزمایش با اعلام دو فقره گزارش تصادف فرضی در محور مذکور مبنی بر وقوع آتش سوزی و جراحت فردی به پلیس ۱۱۰ صورت گرفت که با حضور سریع نیروهای پلیس انتظامی و پلیس راه بصورت همزمان بعد از حدود ۳ دقیقه از اعلام گزارش در محل اجرای طرح همراه بود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت حضور بهنگام نیروهای امداد و نجات در محل تصادفات و نقش بسزای آن در کاهش آمار تلفات جاده‌ای، حضور سایر ارگان‌ها همچون اورژانس، هلال احمر و آتش‌نشانی را با فاصله ۵ دقیقه از اعلام تصادف، مطلوب ارزیابی کرد.

مهندس مرادی افزود: برگزاری مستمر این مانورها در آماده سازی و بهبود عملکرد نیروها همچنین آشکار سازی نقاط ضعف و قوت آنها تاثیر بسیاری دارد.

وی ادامه داد: حدود 60 درصد از مرگ و میر‌های ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها، دقایقی پس از وقوع آنها رخ می‌دهد بنابراین امداد‌رسانی سریع پس از وقوع تصادفات بسیار مهم است که از آن به عنوان لحظه طلایی نام برده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم، همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امداد رسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله می‌باشد.

مهندس مرادی در پایان گفت: اجرای مانور امدادرسانی جاده‌ای در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها و چالش‌های فراروی عملیات امداد رسانی است.

نظر شما