شناسهٔ خبر: 47667 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دلخواه، اعلام کرد؛

جزئیات تمهیدات راهداری زمستانی استان ایلام /فعالیت ۳۰۰ نیروی راهداری برای خدمات‌رسانی به مردم/ استقرار نیروهای راهداری در ۱۵ گردنه استان

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با اشاره به استقرار نیروهای راهداری در ۱۵ گردنه استان، از فعالیت ۳۰۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی خبر داد.

نورالله دلخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار داشت: راهداری زمستانی از ۲۰ آذر ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه دارد که ۳۴ اکیپ راهداری در ۱۲ راهدارخانه ثابت و ۲۲ سیار در این طرح به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کنند و تمام راهدارخانه‌های استان به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز هستند. 

وی با بیان اینکه استان ایلام در مجموع ۳۲۲۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۶۲۵ کیلومتر از این مسیر برفگیر و کولاک‌گیر است، تصریح کرد: اکیپ‌های راهداری در ۱۵ گردنه برفگیر استان مستقر هستند که در ۶ گردنه راهدارخانه ثابت و در مابقی آن‌ها راهدارخانه‌های سیار قرار دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در خصوص  تعداد نیرو‌های راهداری نیز گفت: ۳۰۰ نیروی راهداری در این استان فعالیت می‌کنند که ۲۰۰ نفر از آن‌ها در گردنه‌ها مستقر هستند و مابقی افراد وظیفه شتیبانی آن‌ها را بر عهده دارند. 

وی با اشاره به فعالیت ۲۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در طرح راهداری زمستانی استان ایلام بیان کرد: برای راهداری زمستانی امسال تعمیرات ماشین آلات و Over hall آن‌ها از جمله ۵ ماشین نمک پاش انجام شده، اما با توجه به کمبود اعتبارات استان، ماشین آلات جدیدی خریداری نشد.

دلخواه درباره روش‌های برای یخ‌زدایی متداول در محور‌های استان ایلام گفت: برای یخ‌زدایی راه‌های استان از ماسه و نمک استفاده می‌کنیم و برای زمستان امسال ۱۵۰۰ تن نمک و ۱۰ هزار تن ماسه خریداری کردیم که از سال گذشته نیز حدود ۵۰۰ تن نمک باقی مانده بود. 

وی در پایان به شهروندان استان ایلام و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: افراد از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنند و قبل از سفر با تماس با شماره ۱۴۱ از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و برای سفر خود برنامه ریزی کنند و در مواقع بارش باران و برف تردد‌های خود را کاهش دهند.

نظر شما