شناسهٔ خبر: 47710 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جواد ن‍ژادی پور خبر داد:

تخریب ۱۰ مورد تجاوز به حریم راه‌های شهرستان تربت‌جام/ انسداد دسترسی های غیرمجاز

رفع تجاوز حریم راها رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت‌جام خراسان رضوی از تخریب ۳۲ مورد تجاوز به حریم اعم از دیوارکشی، فنس‌کشی، احداث استخر ذخیره آب، نصب تابلوهای غیرمجاز و فاقد قرارداد در حریم راه‌های این شهرستان و همچنین انسداد راه‌های دسترسی غیرمجاز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، جواد ن‍ژادی پور با بیان این خبر گفت: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از حریم راه‌ها و جلوگیری از بروز سوانح رانندگی و ارتقاء ضریب ایمنی با استناد به تبصره یک ذیل ماده ۶ اصلاح قانون ایمنی راه و راه‌آهن، اقدامات لازم برای تخریب مستحدثات غیرمجاز در حاشیه محورهای راه‌های شهرستان تربت‌جام انجام شد.

وی همچنین  افزود: سه مورد استخر ذخیره آب (محور تربت‌جام فریمان)، پنج مورد فنس کشی (محور تربت‌جام فریمان و تربت‌جام سمیع آباد)، یک مورد دیوارکشی (محور تربت‌جام فریمان) و ۲۲ مورد تابلوهای فاقد قرارداد که به‌صورت غیرمجاز در محورهای (تربت‌جام فریمان و تربت‌جام سمیع آباد) نصب شده بود با حکم قاطع دستگاه قضایی قلع و قمع و جمع‌آوری شد.

جواد ن‍ژادی پور با بیان اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌ها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی در محورهای شهرستان است، گفت: این امر در ابعاد وسیع‌تر مانعی بزرگ برای توسعه استان به شمار می‌آید.

وی افزود: ۱۰ مورد راه دسترسی غیرمجاز در محورهای تربت‌جام باخرز، تربت‌جام فریمان، تربت‌جام صالح‌آباد و راه روستایی موسی‌آباد که توسط افراد محلی و کشاورزان منطقه و متقاضیان که کاربری در حاشیه راه دارند و عامل بسیار مهم در تصادف جاده‌ای بوده نیز شناسایی و با اخذ جکم مراجع قضایی اقدام به انسداد این راه‌های غیرمجاز شد.

نظر شما