شناسهٔ خبر: 47750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان جنوبی خبر داد:

وجود ۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت میانگین سرعت متوسط در خراسان جنوبی

دوربین ثبت تخلفات سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت متوسط در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: بیش از ۴۹ هزار تخلف سرعت در ۹ ماهه امسال در محورهای خراسان جنوبی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی، حمیدرضا سلطان دوست با توجه به اینکه سنوات گذشته سرعت لحظه‌ای دوربین‌های فوق فعال بوده است، افزود: از ابتدای آذرماه امسال نیز کلیه سیستم‌های ثبت سرعت متوسط در استان فعال و راه‌اندازی شده است.

 وی با بیان این موضوع اعلام کرد: ایمنی یک مفهوم بسیار وسیع و چندوجهی است و ما در هر حدی که اعتبار داشته می‌توانیم ایمنی راه را ارتقاء دهیم چون هدف ما توسعه ایمنی است، نبایستی از ایمنی خودرو به‌ویژه کاربران راه‌ها و ضرورت پرهیز از رانندگی پرخطر غفلت کرد.

وی افزود: بنابراین هوشمندی رانندگان در راه‌ها بسیار ضروری است و افزایش تصادفات فوتی از نوع واژگونی نشان‌دهنده عدم توجه رانندگان به استراحت مناسب در طول راه‌هاست.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان گفت: با توجه به اینکه حدود ۳۴ سامانه ثبت تخلف فعال با قابلیت ثبت سرعت در استان وجود دارد روزانه به صورت میانگین ۳۰۰ تا ۲۵۰ مورد قبض جریمه توسط این دوربین‌ها صادر می‌شود.

شایان ذکر است که تعداد این سامانه‌ها به زودی به تعداد ۶۸ سامانه خواهد رسید به طوری که ۸۰ درصد راه‌های اصلی استان تحت نظارت دوربین‌های ثبت تخلفات کنترل سرعت قرار خواهد گرفت.

نظر شما