شناسهٔ خبر: 47776 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان خبر داد:

ساماندهی ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد / افزایش ۱۹ درصدی جابجایی کالا در لرستان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: ورودی جنوبی شهر خرم‌آباد در مجموع دارای ۴۰ کیلومتر لاین رفت و برگشت است که تاکنون ۷۰ درصد مسیر رفت آن ساماندهی شده است، این در حالیست که به گفته وی در ۹ ماهه امسال میزان جابجایی کالا در ناوگان حمل‌ونقل استان لرستان با ۱۹ درصد افزایش همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با بیان این خبر گفت: برابر دستور استاندار لرستان مبنی بر ساماندهی ورودی‌های شهر خرم‌آباد به‌ویژه ورودی جنوبی، کارگروهی به دبیری این اداره کل تشکیل و متعاقب آن بازدیدها و جلسات متعددی برای هماهنگی دستگاه‌های ذیربط برگزار شد.

وی با قدردانی از ورود جدی دادستان مرکز استان به این موضوع افزود: خوشبختانه علیرغم اینکه مدت‌زمان کمی از اجرایی شدن پروژه ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد می‌گذرد در حال حاضر لاین رفت این مسیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مصمم هستیم در صورت همکاری سایر دستگاه‌ها در مدت ۴۵ روز کل پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شرفی با بیان اینکه با جدیت تمام ساماندهی ورودی خرم‌آباد را دنبال می‌کنیم، افزود: اقدامات خوبی توسط همکاران ما در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد صورت گرفته که از مهم‌ترین آن می‌توان به اجرای عملیات خاکی و شن‌ریزی به میزان ۵ هزار مترمکعب و ساماندهی تابلوهای ایمنی، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، شانه‌سازی مناسب مسیر، پاک‌سازی حریم و منظر آرایی اشاره کرد.

وی با اشاره به نصب و اجرای ۷ کیلومتر نیوجرسی در این مسیر گفت: اجرای پروژه روشنایی از پل ماسور تا انتهای حوزه خرم‌آباد نیز با هماهنگی فرودگاه در دستور کار قرار گرفته است.

شرفی، ضرورت ورود جدی دستگاه‌های ذیربط برای ساماندهی پساب فاضلاب روستاهای اطراف این محور، تفکیک مناسب وظایف حوزه شهری و برون‌شهری و توجه به ساماندهی اصناف موجود در این مسیر را از مهمترین عوامل برای تسریع در روند اجرای این پروژه عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان همچنین گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۶۷ تن انواع کالا در قالب ۳۵۵ هزار و ۳۶۷ فقره بارنامه از طریق ناوگان حمل‌ونقل کالا استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر میزان تناژ کالا ۱۹ درصد و تعداد بارنامه نیز ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی از افزایش ۷ درصدی تعداد رانندگان شاغل در بخش کالا استان خبر داد و افزود: در ۹ ماهه امسال تعداد رانندگان فعال در این بخش به ۱۵ هزار و ۷۵۳ نفر افزایش یافته، تعداد خودروهای ناوگان نیز با ۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۹ هزار و ۱۵۵ دستگاه رسیده است.

شرفی با بیان اینکه در سال جاری ۲۶۱ مورد برخورد با اضافه تناژ صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: در ۹ ماهه امسال صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی با سیر نزولی ۶ درصد به ۲ هزار و ۹۴۸ فقره کاهش یافته است.

نظر شما