شناسهٔ خبر: 47789 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

خواجه‌ای خبر داد:

جزئیات بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زده استان کرمانشاه/ ۸۱۵۳ واحد آواربرداری شده‌اند

دومين سفر وزير راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: ۳۹ هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که آواربرداری هشت هزار و ۱۵۳ واحد انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا خواجه‌ای اظهار کرد: ۳۹ هزار و ۷۸۴ واحد مسکونی در شهر و روستا در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه نیازمند بازسازی است که از این تعداد بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در اولویت اول بازسازی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیز در اولویت بعدی به بازسازی و نوسازی نیاز دارند، تصریح کرد: در مجموع ۱۰ ستاد معین از استان‌های مختلف در این منطقه عملیات بازسازی واحد‌های مسکونی را بر عهده دارند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه افزود: با توجه به ارزیابی‌های انجام شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن در این منطقه در مجموع بیش از ۵۶ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی در شهر و روستا با انجام تعمیرات با توجه به میزان خسارت وارده باید مرمت و بهسازی شوند.

خواجه‌ای بیان کرد: برای تعیین میزان خسارت به واحد‌های مسکونی هفت شهر سرپل ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب، گیلانغرب، قصر شیرین جوانرود و ثلاث باباجان و یک هزار و ۵۸۶ روستا در مجموع ۱۱۴ هزار و ۲۷۰ واحد مسکونی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۸ هزار و ۱۵۳ واحد مسکونی آواربرداری شده و یک هزار و ۴۰۲ واحد نیز تاکنون پی کنی شده است.

به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تاکنون برای ۱۵۵ واحد مسکونی فونداسیون ریخته شده و عملیات دیوار چینی بیش از ۲۰ واحد مسکونی در منطقه به پایان رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه درباره آغاز عملیات تعمیر واحد‌های مسکونی در این منطقه اظهار کرد: عملیات تعمیرات ۵ هزار و ۱۴۶ واحد مسکونی در شهر و روستا آغاز شده که عملیات یک هزار و ۵۰۰ واحد آن به پایان رسیده و هموطنان عزیز در این واحد‌ها بار دیگر ساکن و به چرخه زندگی عادی بازگشتند.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا ۳ ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه‌های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از ۴.۵ ریشتری در این منطقه رخ داده است.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به بیش از ۱۲ هزار نفر رسیده است.

نظر شما