شناسهٔ خبر: 47792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تبادار در بازدید از پروژه‌های نیکان و زمرد مطرح کرد:

تسهیل و تسریع سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی

بازدید استاندار فارس در بازدید از پروژه‌های نیکان و زمرد گفت: تسهیل و تسریع امور برای رفع مشکلات بافت تاریخی شیراز باید در اولویت دستگاه‌ھای مربوطه باشد و در این راستا نباید اهداف بزرگ را به خاطر مسائل جزئی و کوچک مغفول باقی گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از دو پروژه نیکان و زمرد در بافت تاریخی شیراز، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران ساخت این پروژه‌ها گفت: به سرانجام رساندن چنین طرح‌ھایی در بافت تاریخی که مشکلات متعددی دارد بسیار مھم و تأثیرگذار است. 

تبادار با تأکید بر اهمیت انطباق معماری ساختمان‌ها با ھویت، تاریخ و میراث گذشتگان بیان کرد: استفاده از معماری‌ھای مدرن و جلوه‌ھای تجدد در ساخت و سازھای بافت تاریخی امری نادرست است و باید در اسرع وقت اصلاح شود ولو اینکه هزینه در برداشته باشد. 

وی با اشاره به کارکردهای مناسب چنین پروژه‌هایی در ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی و میراثی ابراز امیدواری کرد: این پروژه در اسرع وقت به پایان برسد. 

استاندار فارس در خصوص پروژه زمرد نیز گفت: این پروژه علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی حیات و پویایی را در بافت تاریخی شیراز توسعه می‌دھد. 

تبادار با تأکید بر اینکه دستگاه‌ھای اجرایی باید سرمایه‌گذاری در بافت را تسهیل کنند، از معطل ماندن طرح اصلی بھسازی بافت ۳۶۰ ھکتاری ابراز تأسف کرد و افزود: اینکه گفته می‌شود بعضی دستگاه‌ھای اجرایی مدت‌زمان زیادی نتوانسته‌اند اطلاعات مورد نیاز در بافت را ارائه دھند روند تکمیل طرح و نھایی شدن تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در بافت را با مشکل روبه‌رو کرده است. 

وی گفت: ھمه دستگاه‌ھای مربوطه از جمله راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، شهرداری و... باید ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه‌گذاران برای حضور در بافت را به گونه‌ایی فراھم کنند که با حضور سرمایه‌گذاران سیاست‌گذاری‌ھای تعریف شده برای بافت تاریخی شیراز تحقق یابد. 

استاندار فارس در ادامه افزود: تسهیل و تسریع امور برای رفع مشکلات بافت تاریخی شیراز باید در اولویت برنامه‌ھای دستگاه‌ھای مربوطه باشد و در این راستا نباید اهداف بزرگ را به خاطر مسائل جزئی و کوچک مغفول باقی گذاشت. 

ساخت پروژه نیکان در سال ۸۷ آغاز شده است این پروژه دارای ۳۳ ھزار متر عرصه و ۴۲ ھزار متر اعیان است و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ساخته شده است. پروژه نیکان شامل بخش‌ھای مختلفی از جمله، ھتل، واحدهای تجاری؛ اقامتی، فرهنگی، پارکینگ و غیره است. مجتمع تجاری تخصصی زمرد نیز در زمینی به مساحت ۴۴۹۵ مترمربع و با زیربنای ۱۷۵۰۰ مترمربع در حال احداث است. این پروژه در مرکز شھر شیراز و در خیابان قاآنی کھنه واقع شده است و دارای موقعیت ویژه تجاری، فرهنگی و ارتباطی است.

نظر شما