شناسهٔ خبر: 47795 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سلامی خبر داد:

افتتاح ترمینال سلام در خرداد سال ۹۷/ برگزاری مناقصه فاز یک ترمینال ایران‌شهر در آینده‌ای نزدیک

غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار بر این است که در شرکت شهر فرودگاهی امام ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شود، گفت: ترمینال سلام خردادماه سال آینده پس از سفرهای حج افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا کوروش فتاحی عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام در مراسم معارفه شهرام آدم نژاد به عنوان مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام و علی رستمی به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی حضرت امام گفت: هر چند که دوران سرپرستی دوران انتقاد است اما سعی کردیم تا نبود مدیرعامل در این مجموعه احساس نشود.

وی با تاکید بر نقش رقابتی فرودگاه امام در منطقه گفت: با توجه به اینکه عرصه هوایی یک عرصه بین المللی است باید سازمان‌های ملی از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادها در پیشبرد این مجموعه یاری کنند.

همچنین در ادامه این مراسم غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاریخچه تاسیس شرکت شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: تاسیس این شرکت در قانون برنامه پنجم پایه‌گذاری شد و در زمان خود از پیشرفته‌ترین قوانین موجود در کشور بود.

وی ادامه داد: مساحت شرکت شهر فرودگاهی امام ۱۴ هزار هکتار است که تقریبا یک و نیم برابر جزیره کیش مساحت دارد.

وی از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در این مجموعه خبر داد و گفت:‌ در یک دوره مشخص قرار بر این است که ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این مجموعه انجام شود بدون آنکه یک ریال آن توسط دولت تامین شود و تمام آن از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود: در طول سال‌های گذشته چندین مدل سرمایه‌گذاری در این منطقه انجام شد اما هیچ یک از آنها موفق نبود و باید در بحث سرمایه‌گذاری‌ها تغییر نگاه و روش داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در شهر فرودگاهی امام اظهار داشت: ایجاد ترمینال سلام با ظرفیت پنج میلیون نفر و ایجاد ترمینال ایرانشهر با ظرفیت نهایی ۱۱۰ میلیون نفر از برنامه‌های جدی شرکت شهر فرودگاهی امام است.

سلامی ادامه داد: این شرکت به صورت هلدینگی اداره می‌شود و فرودگاه و مناطق آزاد از شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ هستند.

وی ادامه داد: منطقه آزاد به وسعت ۱۱۰۰ هکتار و منطقه ویژه اقتصادی با وسعت ۲۵۰۰ هکتار در این مجموعه‌ قرار دارند و قرار است شرکت ساخت و توسعه شهر فرودگاهی هم ایجاد شود.

وی از افتتاح ترمینال سلام در خردادماه و پس از انجام سفرهای حج خبر داد و گفت: مناقصه فاز یک ترمینال ایرانشهر هم به زودی برگزار می‌شو د و قرار بر این است که شرکت ایرانی – خارجی به صورتی بی او تی فاز یک را به اجرا برسانند.

سلامی ادامه داد: همچنین مشاوران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شرکت شهر فرودگاهی امام، نقشه‌های این مجموعه را تهیه کردند اما هنوز به تصویب مجمع نرسیده است.

نظر شما