شناسهٔ خبر: 47803 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین عنوان کرد:

بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد در راستای ایجاد عدالت و توازن در ارائه خدمات شهری/ بازآفرینی محله و ایستگاه راه‌آهن قزوین با محوریت طرح TOD

نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بازآفرینی را راهکاری مناسب و عملی برای ایجاد توسعه متوازن و فراهم آوردن عدالت اجتماعی در توزیع خدمات شهری دانست و گفت: بهبود کیفیت زندگی از اساسی‌ترین اهداف بازآفرینی پایدار شهری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در جلسه کارگروه TOD با اعلام این خبر گفت: توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین در دستور کار اداره کل راه‌آهن شمالغرب قرار گرفته و مشاور نیز برای این طرح مشخص شده است همچنین طرح توسعه و بازآفرینی محله راه‌آهن نیز جزو اهداف بازآفرینی محله‌های ناکارآمد قرار دارد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که طی جلسه‌ای در وزارتخانه مصوب شد تا کلیه مباحث شهرسازی و معماری در بحث TOD به حوزه معاونت شهرسازی و معماری وزارت و شورای عالی شهرسازی و معماری واگذار گردد تا تمامی طرح‌ها در این حوزه تأیید شده و مصوب شود، افزود: در حوزه حمل‌ونقل نیز موضوعات در معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و بحث‌های ریلی هم در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی حل‌وفصل گردد.

حق لطفی بیان کرد: با پیگیری‌های جدی که انجام شده و اعلام آمادگی شهر قزوین مصوب شد سه شهر ورامین در مقیاس شهر کوچک، قزوین در مقیاس شهرهای میانه و تهران به عنوان کلان‌شهر به صورت الگو و پایلوت طرح اجرایی TOD شروع به کار گردد، در واقع قزوین را می‌توان به عنوان اولین شهر برای اجرایی طرح TOD نام برد.

وی با ذکر این موضوع که راه‌آهن با مشخص کردن مشاور برای طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین مطالعات آن را آغاز کرده، تصریح کرد: اعتباری هم در خصوص بازآفرینی محله راه‌آهن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته و این محله مورد هدف ما در بحث بازآفرینی با توجه به موضوع TOD است.

حق لطفی افزود: در پی این هستیم تا با انتخاب یک مشاور سوم دو موضوع بازآفرینی محله راه‌آهن، توسعه ایستگاه را با محوریت توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل (TOD) پیش برده و به فرجام برسانیم.

وی در ادامه گفت: بازآفرینی، نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و فرسودهٔ شهر دارای اهمیت ویژه است و باید سطح ارائه خدمات شهری را در این مناطق افزایش داده و کیفیت زندگی افزایش دهیم.

همچنین در این جلسه شرکت هرم پی گزارشی از پیشرفت کار طرح جامع ایستگاهی راه‌آهن قزوین ارائه داد.

نظر شما