شناسهٔ خبر: 47913 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان خبر داد:

کاهش ۷.۶ درصدی سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی/ کاهش تلفات در محورهای روستایی لرستان

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان از کاهش ۷.۶ درصدی سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان لرستان خبر داد، این در حالیست که به گفته وی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه آمار تلفات ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان ۶۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه سرعت متوسط وسایل نقلیه در راه‌های مواصلاتی استان ۷۶.۸ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۷.۶ درصدی روبرو شده است.

شرفی افزود: این میزان کاهش سرعت علاوه بر اینکه نویدبخش توجه رانندگان به قوانین و نکات ایمنی است نقش سامانه‌های هوشمند کنترل سرعت جاده‌ای را در افزایش ایمنی راه‌ها بیش از پیش روشن می‌سازد.

وی گفت: در ۹ ماهه امسال ۸۶ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۵۰ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی لرستان تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶.۷۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد را ۲۲.۰۷ درصد عنوان کرد و افزود: بیشترین تردد در محور خرم‌آباد- سه‌راهی چالان‌چولان و کمترین آن در محور بیرانشهر- بروجرد به ثبت رسیده است.

شرفی همچنین اظهارداشت: بنا به اعلام پزشکی قانونی تعداد تلفات سوانح رانندگی در محورهای روستایی از ۳۵ تن در هشت‌ماهه سال گذشته به ۱۴ تن در سال جاری رسیده است که ۶۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: در مجموع در هشت‌ماهه امسال ۲۶۷ تن در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری و روستایی لرستان جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان تلفات در محورهای برون‌شهری استان با رشد ۸ درصدی از ۲۳۵ تن در سال ۹۵ به ۲۵۳ تن در سال جاری افزایش یافته است که سیر نزولی تصادفات در محورهای استان نیازمند رعایت نکات ایمنی توسط کاربران جاده و اعمال نظارت بیشتر از سوی پلیس‌راه و سایر مراجع ذی‌ربط است.

نظر شما