شناسهٔ خبر: 47920 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

زندی فرخبر داد:

رشد ۱۴ درصدی تردد خودروها در استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش تردد خودروهای سنگین و سبک طی ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: این تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر افزود: سال گذشته ۱۲۸ میلیون ۲۰۸ هزار و ۵۴۰ وسیله نقلیه از ۶۲ محور شریانی استان عبور کردند که امسال به ۱۴۵ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۱۱۷ وسیله نقلیه رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه با افزایش نظارت‌ها همچنین سرعت متوسط پنج درصد کاهش داشته است گفت: سال گذشته سرعت متوسط خودروها ۸۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که امسال به ۸۴ درصد رسیده است.

زندی فر با اشاره به میزان تردد ورود و خروج  به استان گفت: امسال ۲۶ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۷۷ خودرو به استان وارد و ۲۶ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۱۸۷ خودرو خارج شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل در ورودی‌ها ۱۳ و در خروجی ۱۲ درصد رشد داشته‌ایم.

وی متراکم‌ترین محورها را بر اساس متوسط تردد ساعتی محورهای شازند-اراک، اراک-شازند و آزادراه تهران-ساوه اعلام کرد و گفت: اوج ترافیک محورها در ۹ ماهه اول سال در آزادراه ساوه-تهران، تعطیلی قبل از تاسوعا و عاشورای حسینی در آزادراه تهران-ساوه تعطیلات پایانی عید نوروز و در محور شازند – اراک، عاشورای حسینی گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خاتمه گفت: هرچند با افزایش ترددها روبرو بوده‌ایم اما با افزایش نظارت‌ها هشت درصد سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه کاهش یافته است.

نظر شما